- Homepage
- literature
- prose
- classical literature
- VAMPIRSKE PRIČE - zbirka kratkih horor priča
- comics
- computer science
- current affairs
-
dictionaries / grammars / foreign languages
-
dictionaries
- croatian dictionaries
- czech dictionaries
- dictionary of art
- english dictionaries
- french dictionaries
- german dictionaries
- greek dictionaries
- italian dictionaries
- latin dictionaries
- polish dictionaries
- portuguese dictionaries
- romanian dictionaries
- russian dictionaries
- spanish dictionaries
- slovak dictionaries
- slovenian dictionaries
- foreign languages
- grammar
-
dictionaries
- economics
- gifts
- encyclopedia / handbooks
- erotica / sex
- history
- hobbies
- humour
- literature
- magazines
- maritime affairs
- multimedia publications
- natural science
- other editions
- politics
- popular science
-
reading
- 1st grade of elementary school
- 2nd grade of elementary school
- 3rd grade of elementary school
- 4th grade of elementary school
- 5th grade of elementary school
- 6th grade of elementary school
- 7th grade of elementary school
- 8th grade elementary school
- 1st grade of high school
- 2nd grade of high school
- 3rd grade of high school
- 4th grade of high school
- religion / mythology
- social sciences
- technology / engineering / construction
- textbooks
- textbooks of vocational schools and faculties
- tourism
- travel-records

VAMPIRSKE PRIČE - zbirka kratkih horor priča
About the book VAMPIRSKE PRIČE - zbirka kratkih horor priča
Da nije bilo Jure Granda, svakako ne bi bilo ove knjige. No, da nije bilo Jure Granda, vampira iz Kringe, samouvjereno pomišljamo hvaleći svojega konja i ne stideći se u ovom slučaju primijeniti pouzdanu devizu domaće je domaće, vjerojatno ne bi bilo ni vampirske književnosti uopće. Ne bi bilo Carmille, ne bi bilo Dracule, ne bi bilo Nosferatua, ne bi zatim bilo ni vampirskih filmova, Bele Lugosija i Borisa Karloffa, Anne Riče ne bi imala
0 čemu pisati, biografija Ijepuškastih holivudskih glumaca današnjice ostala bi zakinuta za opako-romantične likove s očnjacima dva-tri broja većim od normale. Kultura i umjetnost devetnaestog, dvadesetog i dvadeset prvog stoljeća ostali bi uskraćeni za čitav jedan žanr, za cijelu jednu subkulturu.
Jer, Jure Grando bio je prvi evropski, a vjerojatno i prvi svjetski vampir s identitetom, koji je bio smješten u konkretno povijesno vrijeme i prostor, koji je imao sasvim konkretne karakterne osobine, i time se izdigao iznad spektra
crno-bijelih likova iz pučkih predaja i praznovjerica, iz plejade jednoznačnih štriga i štriguna kojima su se kroz stoljeća plašila mala djeca...