- Homepage
- arts
- visual arts
- painting
- VELIKA KNJIGA PORTRETA
- comics
- computer science
- current affairs
-
dictionaries / grammars / foreign languages
-
dictionaries
- croatian dictionaries
- czech dictionaries
- dictionary of art
- english dictionaries
- french dictionaries
- german dictionaries
- greek dictionaries
- italian dictionaries
- latin dictionaries
- polish dictionaries
- portuguese dictionaries
- romanian dictionaries
- russian dictionaries
- spanish dictionaries
- slovak dictionaries
- slovenian dictionaries
- foreign languages
- grammar
-
dictionaries
- economics
- gifts
- encyclopedia / handbooks
- erotica / sex
- history
- hobbies
- humour
- literature
- magazines
- maritime affairs
- multimedia publications
- natural science
- other editions
- politics
- popular science
-
reading
- 1st grade of elementary school
- 2nd grade of elementary school
- 3rd grade of elementary school
- 4th grade of elementary school
- 5th grade of elementary school
- 6th grade of elementary school
- 7th grade of elementary school
- 8th grade elementary school
- 1st grade of high school
- 2nd grade of high school
- 3rd grade of high school
- 4th grade of high school
- religion / mythology
- social sciences
- technology / engineering / construction
- textbooks
- textbooks of vocational schools and faculties
- tourism
- travel-records

VELIKA KNJIGA PORTRETA
About the book VELIKA KNJIGA PORTRETA
"Često u muzejima, galerijama ili knjigama o umjetnosti nailazimo na kraljeve, grofove, vitezove, udovice, trgovce, ljepotice ili obične ljude kako nas promatraju sa svojih portreta. Ponekad nam se smiješe, ponekad nas odmjeravaju, ponekad su ozbiljni i strogi, ali uvijek s istom željom da ostanu tu - preko slika, prisutni u vječnosti. Dugo se mislilo, da životinje nemaju takvih želja i da se nisu portretirale za sva vremena. No sada znamo da to nije tako. I ova knjiga bi trebala pomoći da se izgube te predrasude i da pokazu svu raznolikost životinja zabilježenih kistom i bojama nekih od najvećih slikara koje poznajemo i to u skoro svim periodima povijesti umjetnosti."
Svjetlan Junaković
U knjizi su kao predlošci korišteni neki od najpoznatijih svjetskih portreta, a autor ih je u ovoj verziji ponovno naslikao, odnosno kopirao, koristeći se originalnom idejom – umetanja životinjskog lika umjesto ljudskog, trudeći se pritom pronaći životinju koja bi, bilo karakterom, bilo izgledom, odgovarala zadanom portretu.
Knjiga je predstavljena kao do sada javnosti nepoznata zbirka animalističkih portreta, a jasno svjedoči o činjenici kako su i životinje predstavljale objekte portretiranja. Popratni autorov tekst također prati ovaj vid ironije, pa nalazimo primjere kako na satu anatomije, Rembrandta, žabe seciraju čovjeka, dokazujući time kako su savršenija bića – jer su jednostavnija.