- Lista želja
- Prijava
- 0
Košarica Vaša košarica je prazna
- Naslovnica
- književnost
- proza
- 1Q84 - knjiga treća
- alternativna područja
- arhitektura
- audio izdanja
- časopisi
- društvene znanosti
- ekonomija
- enciklopedije / leksikoni / priručnici
- erotika / seks
- hobistika
- humor
- knjige za djecu
- književnost
- lektira
- multimedijalna izdanja
- ostala izdanja
- poklon galerija
- politika
- pomorstvo
- popularna znanost
- povijest
- prirodne znanosti
- publicistika
- religija / mitologija
- rječnici / gramatike / strani jezici
- strane knjige
- stripovi
- tehnika / inženjerstvo / građevina
- turizam
- udžbenici
- udžbenici strukovnih škola i fakulteta
- umjetnost
1Q84 - knjiga treća
O knjizi 1Q84 - knjiga treća
1Q84 izvorno je objavljen u Japanu u tri sveska tijekom 2009.–2010. Prva dva dijela objavljena su istodobno, a treći dio naknadno, bez prethodne najave. Objavljivanje romana izazvalo je senzaciju i već je u prvom mjesecu dosegnut broj od milijun prodanih primjeraka. Da se radi o jedinstvenomu književnom događaju potvrdila je i svjetska recepcija jer su uslijedili prijevodi na sve važnije jezike.
Sam naslov romana igra je riječi koja se referira na Orwellovu 1984., jer se glas Q i brojka 9 u japanskome oba izgovaraju kju. Ispripovijedan u trećem licu i organiziran u poglavlja koja naizmjence prate dva na početku nepovezana protagonista – instruktoricu fitnesa Aomame te učitelja matematike s književnim ambicijama Tenga – roman započinje u godini 1984. da bi se potom premjestio u "paralelnu stvarnost" godine 1Q84. u koju protagonisti bivaju izmješteni, i u kojoj, isprva i ne znajući, tragaju jedno za drugim.
Premda se Haruki Murakami već okušao u ambicioznim proznim formama, izmjeničnom vođenju radnje i dočaravanju paralelnih svjetova (Ljetopis Ptice Navijalice, Kafka na žalu, Tvrdokuhana zemlja čudesa), 1Q84 ponajprije osvaja humanošću likova Aomame i Tenga: rijetko je Murakamiju pošlo za rukom dati tako žive i plastično ocrtane protagoniste. Dijelom je to i do promjene pripovjedačke perspektive (dosad je koristio ja-formu, pripovjedno prvo lice), ali nesumnjivo i do umjetničke zrelosti koju je ovim djelom dosegnuo šezdesetogodišnji, najpopularniji japanski, a možda i svjetski pisac.