- Lista želja
- Prijava
- 0
Košarica Vaša košarica je prazna
- Naslovnica
- umjetnost
- film
- AH!
- alternativna područja
- arhitektura
- audio izdanja
- časopisi
- društvene znanosti
- ekonomija
- enciklopedije / leksikoni / priručnici
- erotika / seks
- hobistika
- humor
- knjige za djecu
- književnost
- lektira
- multimedijalna izdanja
- ostala izdanja
- poklon galerija
- politika
- pomorstvo
- popularna znanost
- povijest
- prirodne znanosti
- publicistika
- religija / mitologija
- rječnici / gramatike / strani jezici
- strane knjige
- stripovi
- tehnika / inženjerstvo / građevina
- turizam
- udžbenici
- udžbenici strukovnih škola i fakulteta
- umjetnost

O knjizi AH!
Knjiga Ah! Dragana Juraka, istaknutog filmskog i književnog kritičara, svojevrsni je dnevnik gledanja (filmova), prozni eksperiment neuobičajen u našoj filmskoj publicistici, prethodno uspješno primijenjen u njegovoj knjizi književnih eseja Život jahača u trenutku skoka konja preko prepone (Disput, 2020), koja mu je donijela Nagradu Julije Benešić Društva hrvatskih književnika u 2020. godini.
Knjiga je hibridne naravi i može se promatrati na dvojak način: kao zbirka tekstova o filmovima u gledanje kojih se (asocijativno) umiješala autobiografija, ali i kao fragmentarna autobiografska proza isprovocirana filmom, točnije konkretnim filmovima s kojima se autor – slučajno ili planirano, voljom aktualnog repertoara (djelomice uvjetovanog i pandemijom corone) ili vlastitom odlukom/izborom ‒ susretao u omeđenom odsječku vremena. Dio tekstova pisan je u formi eseja – o klasičnim i suvremenim filmovima i televizijskim serijama; druga polovica kao poezija u prozi ‒ s (meta)signalima epistolarnog (internetskog) obraćanja nekome, nekome od posebne, intimne vrijednosti, od najvećeg povjerenja, nekome koga se tiče subject poruke, ali i autor kao subjekt.
Obje skupine tekstova organizirane su oko nekoliko autobiografskih momenata i linija: obitelji, braka, roditeljstva, rastave… U svima je prisutan moment autorova intimnog ogoljavanja, razotkrivanja. Kroz intimistički doživljaj filma, knjiga istodobno tematizira „rođenje gledatelja“, odnosno dinamiku između onoga što se zbiva na ekranu i onoga što se događa ispred njega.