- Lista želja
- Prijava
- 0
Košarica Vaša košarica je prazna
- Naslovnica
- društvene znanosti
- filozofija
- ALKIBIJAD
- alternativna područja
- arhitektura
- audio izdanja
- časopisi
- društvene znanosti
- ekonomija
- enciklopedije / leksikoni / priručnici
- erotika / seks
- hobistika
- humor
- knjige za djecu
- književnost
- lektira
- multimedijalna izdanja
- ostala izdanja
- poklon galerija
- politika
- pomorstvo
- popularna znanost
- povijest
- prirodne znanosti
- publicistika
- religija / mitologija
- rječnici / gramatike / strani jezici
- strane knjige
- stripovi
- tehnika / inženjerstvo / građevina
- turizam
- udžbenici
- udžbenici strukovnih škola i fakulteta
- umjetnost
O knjizi ALKIBIJAD
U ovom dijalogu, vidjet ćete to začas kada se budem vratio na njega,
nalazi se sasvim eksplicitno ispitivanje o tome što znači brinuti se o
samom sebi, vrlo sistematično ispitivanje u dva dijela: što znači ovo
„samom sebi“, što znači „brinuti se“? I zaista imamo prvu teoriju, možemo
čak reći, među svim Platonovim tekstovima, jednu zaokruženu
teoriju brige o sebi. Ovo se može smatrati za prvo značajno teorijsko
izranjanje epimeleia heautou. […] Čini mi se da Platon, platonistički moment,
a naročito tekst Alkibijad, svjedoče o jednom od ovih momenata kada se
dogodila progresivna reorganizacija čitave stare tehnologije jastva koja je
dakle postojala mnogo prije i Sokrata i Platona. Čini mi se da su sve ove
stare tehnologije jastva bile, kod Platona, u dijalogu Alkibijad, ili negdje između
Sokrata i Platona, podvrgnute jednoj temeljitoj reorganizaciji. Ili, u svakom
slučaju: u filozofskom mišljenju, pitanje epimeleia heautou (brige o sebi) preuzima,
na potpuno drugoj razini, s potpuno drugačijim ciljem, i s djelomično
drugačijim formama, elemente ranijih tehnika.
-Michel Foucault u Hermeneutici subjekta