- Lista želja
- Prijava
- 0
Košarica Vaša košarica je prazna
- Naslovnica
- književnost
- BRAK NA PRIJEVARU / RAZGOVOR PASA
- alternativna područja
- arhitektura
- audio izdanja
- časopisi
- društvene znanosti
- ekonomija
- enciklopedije / leksikoni / priručnici
- erotika / seks
- hobistika
- humor
- knjige za djecu
- književnost
- lektira
- multimedijalna izdanja
- ostala izdanja
- poklon galerija
- politika
- pomorstvo
- popularna znanost
- povijest
- prirodne znanosti
- publicistika
- religija / mitologija
- rječnici / gramatike / strani jezici
- strane knjige
- stripovi
- tehnika / inženjerstvo / građevina
- turizam
- udžbenici
- udžbenici strukovnih škola i fakulteta
- umjetnost

BRAK NA PRIJEVARU / RAZGOVOR PASA
O knjizi BRAK NA PRIJEVARU / RAZGOVOR PASA
Cervantesovo prozno remek-djelo Uzorite novele iz 1613. zaključuju dva ovdje ukoričena teksta, Brak na prijevaru i Razgovor pasa, koja zapravo čine jednu pripovijest s jedinstvenim narativnim okvirom, i to u novom prijevodu Karla Budora (oni prvi, Ive Hergešića i Josipa Tabaka, potječu iz davne 1949.). Brak na prijevaru neka je vrsta introspekcije vlastite svijesti i savjesti jednog od dvojice likova, u kojoj on “ispovijeda” svoje grijehe i životne zablude. Priča je to o dvostrukoj prijevari u kojoj sudjeluju, ujedno kao akteri i žrtve, jedan muškarac i jedna žena, lakoumni vojnik i žena sumnjiva morala. Na brzinu stupaju u brak te se uzajamno obmanjuju, svatko od njih u želji da izvuče neku materijalnu korist.
U drugoj naraciji, Razgovor pasa, Cervantes ulogu glavnog protagonista i ujedno naratora prebacuje na psa koji natenane izlaže svoje životne pustolovine pune naglih obrata i susreta s različitim predstavnicima ljudskog društva. Drugi pseći lik pažljiv je slušač koji svojim mudrim komentarima popraćuje i donekle usmjerava samu naraciju. Pas koji je preuzeo ulogu naratora ispočetka i sam sudjeluje u nanošenju zla, potom postaje pasivni promatrač, a zatim – za razliku od spomenutih ljudskih likova – pokušava upozoriti na zlo te mu se na koncu čak odluči i aktivno suprotstaviti. Međutim, pošto se uvjerio da je traganje za pravdom jalov posao, okreće se milosrđu i pomaganju bližnjima.