- Lista želja
- Prijava
- 0
Košarica Vaša košarica je prazna
- Naslovnica
- književnost
- CALDERON, SVINJAC
- alternativna područja
- arhitektura
- audio izdanja
- časopisi
- društvene znanosti
- ekonomija
- enciklopedije / leksikoni / priručnici
- erotika / seks
- hobistika
- humor
- knjige za djecu
- književnost
- lektira
- multimedijalna izdanja
- ostala izdanja
- poklon galerija
- politika
- pomorstvo
- popularna znanost
- povijest
- prirodne znanosti
- publicistika
- religija / mitologija
- rječnici / gramatike / strani jezici
- strane knjige
- stripovi
- tehnika / inženjerstvo / građevina
- turizam
- udžbenici
- udžbenici strukovnih škola i fakulteta
- umjetnost

O knjizi CALDERON, SVINJAC
U povodu 100. godišnjice rođenja Piera Paola Pasolinija (1922. – 1935.) Akademija dramske umjetnosti i Hrvatska sveučilišna naklada objavili su prijevod dviju njegovih drama Calderón, Svinjac. Pasolini je prvenstveno bio pjesnik, pa zatim i prozaist, filmski redatelj i scenarist pa tek onda dramski pisac koji je plijenio pozornost svojom osebujnom ličnošću, načinom života i izravnim stilom u pisanju. U predgovoru ove knjige Život: Postavka za jednu tragediju prevoditelj dr. Valter Milovan donosi ukratko Pasolinijevu fascinantnu bibliografiju te mnoštvo zanimljivih podataka i o njegovim dramskim tekstovima. Od Pasolinijevih šest „građanskih tragedija“ koje su se inače malo ili nimalo izvodile, na hrvatskom jeziku dosad je bila dostupna drama Pilad (1998. u prijevodu Mani Gotovac i Ivice Buljana). U Calderonu se „bavi socijalnim i psihološkim zamkama t.j. nemogućnošću da se izbjegne zamka vlastite pozicije u društvu, uvjetovana rođenjem, odgojem, politikom.“ U Calderonu je jedini izlaz san, u snu se nalazi ljubav, no, Rosauru bude iz svakog sna, osim onog posljednjeg. Elementi incesta provlače se kroz cijelu dramu. U Svinjcu je manje suosjećanja prema slabima, no prezir prema građanskom društvu je veći. Dr. Valter Milovan naglašava četiri značajke Pasolinijevih drama: nedovršenost, osjećaj tragičnosti, biografizam i naglašena vremenska nestalnost. Kompleksan i provokativan opus Paola Pasolinija spajao je marksizam i kršćansku duhovnost, vrijednosti ruralnog svijeta, nedostatak vrijednosti talijanskoga građanskog društva te nasilje društvenih struktura nad pojedincem. Pasolinijev teatar je reakcija na stalnu potragu za vlastitim identitetom. No, čitanja i istraživanja otvorenijih redatelja daju veliku slobodu i autorima i glumcima i gledateljima nad djelom Piera Paola Pasolinija koje je i samo otvoreno i nedovršeno.