FEMINISTIČKA LIKOVNA KRITIKA I TEORIJA LIKOVNIH UMJETNOSTI - izabrani tekstovi
O knjizi FEMINISTIČKA LIKOVNA KRITIKA I TEORIJA LIKOVNIH UMJETNOSTI - izabrani tekstovi
lako se često promatraju odvojeno, feministička umjetnost, feministička likovna kritika, te feministička kritika povijest umjetnosti, tri su usko povezane aktivnosti na kojima počiva radikalna, ženska intervencija u suvremenu likovnu kulturu Zapada. Njezine početke bilježimo već sredinom šezdesetih godina kroz niz pojedinačnih, usamljenih pokušaja kritike načina produkcije, distribucije i interpretacije ženske umjetnosti unutar dominantno muške, patrijarhalne kulture. Zahvaljujući "privilegiji" svoje, tada potpuno marginalne pozicije, u kojoj - budući da nije bila pitanje izbora, nego odraz stanja stvari -nija bilo ničeg romantičnoga, feministička umjetnost je morala sama stvoriti svoju receptivnu infrastrukturu: pronaći alternativne načine izlaganja i distribucije umjetničkog djela, razviti metode likovno-kritičarskog pristupa, te postupno izboriti i mjesto u povijesti umjetnosti kao "području od ideološko-strateške važnosti" za stvarnu i bitnu intervenciju u dominantnu, visoku kulturu Zapada. Sezdeste godine bile su tako vrijeme razvijanja alternativnih strategija, sedamdesete razdoblje naglašenog političkog angažmana feminističke umjetnosti, prvih značajnijih primjera šire afirmacije feminističke likovne kritike i sazrijevanja teorijskih polazišta s kojih će se u narednim desetljećima poduzeti radikalna feministička kritika institucija - od umjetničkih do akademskih, osamdesete i devedesete godine donijele su drastične promjene. Zahvaljujući u velikoj mjeri trijumfu postmodernizma i njegovoj, makar i prividnoj, otvorenosti za alternativne pristupe i kritičko promišljanje bitnih odrednica suvremene kulture, svi oblici radikalne, ženske kritike svijeta umjetnosti uključeni su u središnji tok likovnih zbivanja.