- Lista želja
- Prijava
- 0
Košarica Vaša košarica je prazna
- Naslovnica
- umjetnost
- film
- FILMSKA LUTKA - Estetika, žanrovske konvencije i hibridiziranje u modelskoj animaciji
- alternativna područja
- arhitektura
- audio izdanja
- časopisi
- društvene znanosti
- ekonomija
- enciklopedije / leksikoni / priručnici
- erotika / seks
- hobistika
- humor
- knjige za djecu
- književnost
- lektira
- multimedijalna izdanja
- ostala izdanja
- poklon galerija
- politika
- pomorstvo
- popularna znanost
- povijest
- prirodne znanosti
- publicistika
- religija / mitologija
- rječnici / gramatike / strani jezici
- strane knjige
- stripovi
- tehnika / inženjerstvo / građevina
- turizam
- udžbenici
- udžbenici strukovnih škola i fakulteta
- umjetnost

FILMSKA LUTKA - Estetika, žanrovske konvencije i hibridiziranje u modelskoj animaciji
O knjizi FILMSKA LUTKA - Estetika, žanrovske konvencije i hibridiziranje u modelskoj animaciji
Nakon pet knjiga na hrvatskom jeziku koje su obuhvatile cijelu riznicu tema i pitanja iz povijesti svjetske i hrvatske animacije te teorije animiranoga filma, Midhat Ajanović, jedan od najplodnijih filmologa na tom polju u globalnim okvirima, ovom knjigom istraživački otvara još jedno nedovoljno istraženo animacijsko područje − ono lutka-filma.
Zastupajući tezu da je lutkarska animacija samosvojan žanr koji se proteže preko više tehnika te da je digitalni lutka-film samo nova etapa u njegovu razvoju, autoru je osobito stalo pokazati kako se animirana lutka kao žanr temelji na tradiciji predstavljačkog, antropomorfiziranog i personificiranog predmeta namijenjenog prikazivanju, a istodobno i dokazati kako između kazališne, kinematografske (filmske) i digitalne animacije lutke postoji jasan kontinuitet.
Ajanovićeva rasprava posebice se bavi pripovijedanjem u lutka-filmu, tjelesnom arhitekturom modela i predočavanjem iluzijskog prostora, a pritom se poziva na radove pionira lutkarskoga filma poput Poljaka Władysława Starewicza, na estetike i tehnike najutjecajnijih lutka-animatora – od Jiřija Trnke i Georgea Pala preko Jana Švankmajera, Jirija Barte i braće Quay do Tima Burtona i autorskih prvaka čuvenog Aardman studija Petera Lorda i Nicka Parka…, te na antologijska djela lutka-animacije digitalnoga doba.
Dakako, kao ni do sada, njegova panorama svjetske animacije nije zaobišla ni suvremenu hrvatsku lutkarsku animaciju s nizom novih autora prepoznatljivih estetika i poetika.