- Lista želja
- Prijava
- 0
Košarica Vaša košarica je prazna
- Naslovnica
- književnost
- književna teorija
- HINITI I BITI
- alternativna područja
- arhitektura
- audio izdanja
- časopisi
- društvene znanosti
- ekonomija
- enciklopedije / leksikoni / priručnici
- erotika / seks
- hobistika
- humor
- knjige za djecu
- književnost
- lektira
- multimedijalna izdanja
- ostala izdanja
- poklon galerija
- politika
- pomorstvo
- popularna znanost
- povijest
- prirodne znanosti
- publicistika
- religija / mitologija
- rječnici / gramatike / strani jezici
- strane knjige
- stripovi
- tehnika / inženjerstvo / građevina
- turizam
- udžbenici
- udžbenici strukovnih škola i fakulteta
- umjetnost

O knjizi HINITI I BITI
U dvanaest studija obuhvaćenih knjigom Hiniti i biti Lada Čale Feldman popunjava historiografske, teorijske ili recepcijske bjeline u sagledavanju procesa adaptacije i prelaska iz jednoga umjetničkog medija u drugi (proza na sceni, kazalište u prozi i na filmu, gluma u teatru i na filmu, dodirivanja, prelaženja i premrežavanja književnosti, kazališta i filma) ili transfera iz kulture u kulturu, napose kad je riječ o međuodnosu tzv. centra i periferije (hrvatski dramski tekst na inozemnoj sceni), te propituje fenomen dramskog i status dramskog teksta u odnosu ne samo spram proze i poezije ili postdramskog te izvedbe i kazališne predstave već i naspram tradicije same drame i kazališta. Analizama pak glumačke umjetnosti iz očišta feminističke teorije (primjerice istraživanjima utjecaja koji varijabilna ideološka ozračja mogu imati na oblike ženskoga glumačkog samopredstavljanja) te utvrđivanjem i objašnjavanjem geneze pojedinih prevratničkih mjesta u povijesti glumačkih praksi i poetika (gluma kao impersonacija, impersonalni oblici izvedbene prakse, izvedba kao izraz glumčeva jastva…) bitno pridonosi preciznijem poimanju i razumijevanju glumačkoga stvaralaštva, jedne od njezinih trajnih istraživačkih preokupacija.
Martina Petranović