- Lista želja
- Prijava
- 0
Košarica Vaša košarica je prazna
- Naslovnica
- publicistika
- IDENTITET, TEKST, NACIJA
- alternativna područja
- arhitektura
- audio izdanja
- časopisi
- društvene znanosti
- ekonomija
- enciklopedije / leksikoni / priručnici
- erotika / seks
- hobistika
- humor
- knjige za djecu
- književnost
- lektira
- multimedijalna izdanja
- ostala izdanja
- poklon galerija
- politika
- pomorstvo
- popularna znanost
- povijest
- prirodne znanosti
- publicistika
- religija / mitologija
- rječnici / gramatike / strani jezici
- strane knjige
- stripovi
- tehnika / inženjerstvo / građevina
- turizam
- udžbenici
- udžbenici strukovnih škola i fakulteta
- umjetnost
IDENTITET, TEKST, NACIJA
O knjizi IDENTITET, TEKST, NACIJA
U početku bijaše slučaj! I (sretni) slučaj nalazi se u korijenu ove knjige. Doduše, kaže se da slučaj nije ništa drugo nego očitovanje nužnosti. »Moj slučaj« na najljepši mogući način potvrđuje ovu konstataciju da se u našem svijetu ništa ne događa samo od sebe, preko noći. Tako i »moj slučaj« ima svoju pretpovijest. A ta pretpovijest i više je nego jednostavna: između 1979- i 1991- godine marno sam predavao makedonsku književnost i kulturu studentima Pedagoškog/Filozofskog fakulteta u Osijeku (i nekim drugim studentima na nekim drugim fakultetima), otkrivao sam im uz povijest te književnosti i čitav niz traumatičnih mjesta političke povijesti makedonske nacije, sustavno pisao o makedonskim »temama i dilemama«, koje su prije publiciranja prošle seminarsku provjeru. Neke od tih interpretacija makedonskih »tema i dilema« bile su u to vrijeme prilično heretične, pa je početkom devedesetih Nataša Avramovska, iznimno pažljiva čitateljica mojih tekstova, rezignirano zaključila da će korektnija recepcija »mojih čitanja« makedonske književnosti morati pričekati neka »sretnija« vremena.
I vjerojatno da nam se nisu dogodile »lude« devedesete moje bavljenje makedonskom književnošću ne bi ni na koji način izlazilo iz uobičajenog akademskog okvira — država me plaća da čitam tuđe knjige/tekstove i da studentima tumačim to što sam pročitao! Taj prešutni trgovački aranžman između države i profesora nije predmnijevao i obvezu profesora da i piše o tome što čita i što na predavanjima i seminarima prenosi studentima.