- Lista želja
- Prijava
- 0
Košarica Vaša košarica je prazna
- Naslovnica
- umjetnost
- film
- ISTORIJA FILMA 1
- alternativna područja
- arhitektura
- audio izdanja
- časopisi
- društvene znanosti
- ekonomija
- enciklopedije / leksikoni / priručnici
- erotika / seks
- hobistika
- humor
- knjige za djecu
- književnost
- lektira
- multimedijalna izdanja
- ostala izdanja
- poklon galerija
- politika
- pomorstvo
- popularna znanost
- povijest
- prirodne znanosti
- publicistika
- religija / mitologija
- rječnici / gramatike / strani jezici
- strane knjige
- stripovi
- tehnika / inženjerstvo / građevina
- turizam
- udžbenici
- udžbenici strukovnih škola i fakulteta
- umjetnost
ISTORIJA FILMA 1
O knjizi ISTORIJA FILMA 1
Veliki deo vremena, sem dok spavamo, provodimo okruženi pokretnim slikama. One su u našem iskustvu zauzele do te mere središno mesto da je već neobično provesti makar i jedan dan bez dugotrajnijeg susreta s njima — gledajući neki film ili televiziju. Ukratko, pokretne slike su postale deo opšteg okruženja savremenog industrijskog društva. Njihov uticaj je toliki da materijalno i psihološki oblikuju naše živote. Pa ipak, malo je u našem društvu ljudi koji su stekli precizno znanje o tome kako one funkcionišu. Većina nas, u stvari, ima izuzetno maglovite pojmove o načinu na koji su pokretne slike napravljene, kao i o njihovoj strukturi -upravo o onome zahvaljujući čemu se ostvaruje višestrukost poruka koje nam, skoro neprekidno, šalju elektronski mediji. Ako napravimo analogiju s verbalnim jezikom, trebalo bi da se u odnosu na film smatramo jedva pismenim - sposobnim da usvojimo oblik jezika ah da ga pri tom ne razumemo u potpunosti. Takode bismo u tom slučaju bili primorani da otkrijemo da živimo u kulturi čiji je nivo opšte verbalne pismenosti na nivou trogodišnjeg deteta. Ljudi koji žive u takvoj kulturi bi bili, ili bar većina njih, slični deci, laka žrtva svakoga ko ume da manipuliše tim jezikom.