- Lista želja
- Prijava
- 0
Košarica Vaša košarica je prazna
- Naslovnica
- umjetnost
- glazba
- IVO MAČEK (1914. - 2002.) - Glazbenički i skladateljski profil + 2 cd-a
- alternativna područja
- arhitektura
- audio izdanja
- časopisi
- društvene znanosti
- ekonomija
- enciklopedije / leksikoni / priručnici
- erotika / seks
- hobistika
- humor
- knjige za djecu
- književnost
- lektira
- multimedijalna izdanja
- ostala izdanja
- poklon galerija
- politika
- pomorstvo
- popularna znanost
- povijest
- prirodne znanosti
- publicistika
- religija / mitologija
- rječnici / gramatike / strani jezici
- strane knjige
- stripovi
- tehnika / inženjerstvo / građevina
- turizam
- udžbenici
- udžbenici strukovnih škola i fakulteta
- umjetnost
IVO MAČEK (1914. - 2002.) - Glazbenički i skladateljski profil + 2 cd-a
O knjizi IVO MAČEK (1914. - 2002.) - Glazbenički i skladateljski profil + 2 cd-a
Knjiga + 2 CD
Hrvatska reproduktivna glazbena umjetnost, osobito za vrijeme i nakon Drugog svjetskog rata, bila je dosad nedovoljno istražena. Jedan od predstavnika tzv. zagrebačke pijanističke škole, Ivo Maček (1914.-2002.), prikazan je u ovom radu ne samo kao pijanist, nago i kao skladatelj, pedagog i redaktor. S obzirom na raznolikost tematskih područja, rad je podijeljen u tri poglavlja (Ivo Maček – pijanist, Ivo Maček – skladatelj i Ivo Maček – pedagoški rad i ostale djelatnosti), s ciljem prepoznavanja i osvjetljavanja njegovog glazbeničkog i skladateljskog profila.
Mačekov pijanistički profil uočen je kroz prikaz tradicija njemačke i francuske pijanističke škole. Analizom njegovih izvedbi konstatirano je da je bio profinjen interpret, precizne i pregledne izvedbe te diskretnog i nenametljivog stila. Navođenjem podataka o njegovom solističkom i komornom repertoaru pružene su osnove za prosudbu općih recepcijskih tendencija u Hrvatskoj i nadopunjena je slika o koncertnom repertoaru u razdoblju prije, tijekom i nakon Drugog svjetskog rata. Analizom Mačekovog stvaralaštva uočen je sinkretizam stilskih obilježja koji je prisutan i u njegovoj reproduktivnoj djelatnosti. Dokazano je da Maček u svom stvaralaštvu nije težio korjenitim promjenama, nego se oprezno odnosio prema suvremenim glazbenim stremljenima i nije pokazivao eksperimentalnu smjelost u stvaralaštvu. Analitički pogled svjedoči i o sistematičnom radu na pronalaženju skladateljskih rješenja koja su odgovarala njegovim predodžbama. Prikazom njegovog pedagoškog i redaktorskog rada, spoznalo se da je kao pedagog razvijao kod studenata njihove prirođene sposobnosti i odgojio niz poznatih koncertanata i pedagoga, a kao redaktor obogatio standardnu glasovirsku instruktivnu literaturu.
Rad je u konačnici monografija o Ivi Mačeku, koja nudi pravce za daljnja istraživanja glazbenih ličnosti s kojima je on kao komorni glazbenik uspješno surađivao, a s ciljem potpunijeg sagledavanja hrvatske reproduktivne glazbene umjetnosti za vrijeme i nakon Drugog svjetskog rata.