- Lista želja
- Prijava
- 0
Košarica Vaša košarica je prazna
- Naslovnica
- književnost
- proza
- romansirane biografije
- JOHANN WOLFGANG VON GOETHE
- alternativna područja
- arhitektura
- audio izdanja
- časopisi
- društvene znanosti
- ekonomija
- enciklopedije / leksikoni / priručnici
- erotika / seks
- hobistika
- humor
- knjige za djecu
- književnost
- lektira
- multimedijalna izdanja
- ostala izdanja
- poklon galerija
- politika
- pomorstvo
- popularna znanost
- povijest
- prirodne znanosti
- publicistika
- religija / mitologija
- rječnici / gramatike / strani jezici
- strane knjige
- stripovi
- tehnika / inženjerstvo / građevina
- turizam
- udžbenici
- udžbenici strukovnih škola i fakulteta
- umjetnost
O knjizi JOHANN WOLFGANG VON GOETHE
Opis Goetheova života, utemeljen na onome što je rekao sam Goethe, vjerojatno bi se mogao crpiti iz gotovo neizmjernog broja izvora. Uz njegove povijesne i znanstvene, a posebice autobiografske radove, u koje spadaju Poezija i zbilja (Dichtung und Wahrheit) i Putovanje po Italiji (Italienische Rcise), posjedujemo vise od petnaest tisuća njegovih pisama kao i dnevnike što prate pedeset i dvije godine njegova života. K tome treba pribrojiti još i bezbroj zapisa razgovora s najbliskijim prijateljima, suradnicima i posjetiteljima. S pravom se tvrdilo da nema Čovjeka o kojem je ikad bilo poznato slično obilje autentičnih svjedočanstava.
A ipak se katkad čini da o Goetheu znamo tek nešto vise nego o Danteu ili Shakespeareu. I kao što su već i njegovi suvremenici imali dojam da se njegovo biće ustvari ne da opisati jer im uvijek nekako "izmigolji"1, tako su i interpreti uvelike zašutjeli o pitanjima koja se odnose na njegov pravi, osebujni karakter. U prvom redu Goetheova svjedočanstva o sebi dodatno doprinose toj nesigurnosti. Premda je očito kako je u Poeziji i zbilji tek oprezno naznačio tjeskobne doživljaje svoga djetinjstva, kako je u pismima potiskivao osobne stvari, a naglašavao odnose prema van, čak i kako je s godinama pokušavao mnogo toga što se ticalo njegove najintimnije egzistencije prikriti iza apstra-hirajućih maksima, on također svoja pjesnička i autobiografska djela ipak nije zamišljao kao životnu priču u Rousseauovu stilu, već mnogo suzdržanije, kao slomljene komadiće mozaika velike ispovijedi2. Werthero-va je sudbina bila samo dio njegova doživljaja, on sam nikada nije bio Faust, a ni Wilhelm Meister.