Prikaži više Prikaži manje

21360

LOBIRANJE - Interesne skupine i kanali utjecaja u Europskoj uniji

17,92
dostupno
ISBN ISBN: 978-953-257-053-5
Uvez Uvez: meki
Godina izdanja Godina izdanja: 2007

O knjizi LOBIRANJE - Interesne skupine i kanali utjecaja u Europskoj uniji

Pojam lobiranje anglosaksonskoga je podrijetla. Potječe iz britanske parlamentarne tradicije, od riječi lobby, koja od 17. stoljeća označava predvorje Donjega doma engleskog parlamenta (House of Commons), gdje su se zastupnici nalazili s predstavnicima raznih interesnih skupina, koji su ih nastojali nagovoriti ili odvratiti od donošenja pojedinih odluka. Početkom 19. stoljeća izraz se počeo rabiti u SAD-u za aktivnosti građana i zastupnika mnogih interesnih skupina po predvorjima vladinih zgrada, predstavničkih tijela, čak hotela, gdje bi čekali političare ili vladine dužnosnike kako bi im iznijeli svoj "slučaj". Zbog običaja financijskog pomaganja političara u SAD-u i tada prevladavajućeg ozračja korupcije, lobiranje je poprimilo negativan prizvuk koji taj pojam i danas prati u mnogim zemljama i jezicima, unatoč sve većoj regulaciji lobističkog djelovanja. Bez obzira na brojne nedoumice i kontroverze koje se vezuju uz fenomen, lobiranje se u suvremenim političkim procesima općenito smatra legitimnim demokratskim nastojanjem pojedinaca, interesnih skupina ili vlada da sami ili udruženi u koalicije utječu na oblikovanje ili provedbu određenih javnih politika u nacionalnim ili nadnacionalnim okvirima kako bi ostvarili željene rezultate...

Autor/i
Nakladnik/ci
ISBN
978-953-257-053-5
Uvez
meki
Godina izdanja
2007
Broj stranica
204
Format
23 x 15 cm