MIT O LJEPOTI - Kako se prikazi ljepote koriste protiv žena

dostupno
ISBN ISBN: 978-953-222-289-0
Uvez Uvez: meki
Godina izdanja Godina izdanja: 2008

O knjizi MIT O LJEPOTI - Kako se prikazi ljepote koriste protiv žena

Bestseler i klasik koji je promijenio naš pogled na odnos ljepote i identiteta žene

Žene današnjice imaju više moći, prava te priznanja i profesionalnih postignuća nego ikada u povijesti. Napredak ženskih pokreta je očit, no Naomi Wolf brinu oblici socijalne kontrole koji se, kako obrazlaže, pokazuju podjednako restriktivnima kao i tradicionalne slike kućanice i supruge. Riječ je o mitu o ljepoti, opsjednutosti fizičkim savršenstvom, koji moderne žene zarobljava u beskonačnoj spirali nadanja, preispitivanja i samoprezira.

Ovu kontroverznu knjigu koja je u gotovo dva desetljeća otkako je prvi put objavljena bila predmetom polemika, istodobnog obožavanja i negodovanja, čitamo prvenstveno kao priču o kulturi, esejistički ali i argumentacijski ekskurs. Perspektiva koju nudi danas nam više uglavnom nije strana, ali je povijesno odigrala ulogu koja nas je, između ostalog, dovela do mogućnosti današnje pozicije. Zašto je ova knjiga i danas esencijalno štivo za žene, ali i sve koji sudjeluju u mitu ili njegovoj proizvodnji? Podvojenost koju protagonisti medija, kozmetičke industrije i drugi podržavatelji i kreatori mita, sve više doživljavaju u svome poslu dvojba je i samih žena: atraktivna žena na naslovnici časopisa ili vanjština žene isplativa je i društveno poželjna, ali se radi o konstrukciji. Te konstrukcije smo svjesni, često je svjesno promoviramo, privatno ili profesionalno, a rasprava o dvojbama koje izaziva iznova se mijenja i aktualizira. Dvojbe su u neku ruku etičke, budući da je riječ prije svega o diktatu ideala ljepote prema ekonomskim i marketinškim kriterijima, ali se istodobno radi o kulturno duboko usađenom, slojevito izgrađivanom i intimnom pitanju. Te slojeve Naomi Wolf preispituje na područjima poput religije, seksualnosti, prehrane, nasilja, poslovanja. Temelje koje je postavila na svakom od tih područja, kao i ukupna perspektiva koju nudi, možemo ponuditi kao okvir, polazište ili inspiraciju za novije kvalitetne rasprave.

Naomi Wolf rođena je u San Franciscu 1962. godine. Studirala je na Sveučilištu Yale te New College, Sveučilište Oxford. Objavljivala je eseje u časopisima i novinama The New Republic, Esquire, Ms., Washington Post i New York Times. Mit o ljepoti njezina je prva knjiga. Autorica je i knjiga Promiscuities, Misconceptions, The End of America. Ima vodeću ulogu u feminizmu trećeg vala.

Autor/i
Preveo(la)
Tamara Slišković