- Lista želja
- Prijava
- 0
Košarica Vaša košarica je prazna
- Naslovnica
- umjetnost
- NEPOZNATI TIJARDOVIĆ
- alternativna područja
- arhitektura
- audio izdanja
- časopisi
- društvene znanosti
- ekonomija
- enciklopedije / leksikoni / priručnici
- erotika / seks
- hobistika
- humor
- knjige za djecu
- književnost
- lektira
- multimedijalna izdanja
- ostala izdanja
- poklon galerija
- politika
- pomorstvo
- popularna znanost
- povijest
- prirodne znanosti
- publicistika
- religija / mitologija
- rječnici / gramatike / strani jezici
- strane knjige
- stripovi
- tehnika / inženjerstvo / građevina
- turizam
- udžbenici
- udžbenici strukovnih škola i fakulteta
- umjetnost
NEPOZNATI TIJARDOVIĆ
O knjizi NEPOZNATI TIJARDOVIĆ
Manje je poznato da je Ivo Tijardović (1895. - 1976.), otac “Male Floramye” i “Spli’skog akvarela”, bio uistinu kreativna osoba, svestrani umjetnik, no popularne note i pjevne arije nepravedno su potisle u drugi plan jedan kompleksni umjetnički život i filozofiju.
Upravo vođen ovom natuknicom splitski sveznadar, u doslovnom i najpozitivnijem smislu te riječi, te kroničar grada dr. Duško Kečkemet nastoji revalorizirati maestrov likovni opus, do danas i od znalaca tretiran uglavnom kuriozitetom. Maestro je bio izuzetna umjetnička pojava, nadasve sjani crtač, karikaturist, slikar, scenograf, lingvist... Jednostavno rečeno kreativna i osebujna ličnost, a radom na opereti “Mala Floramye” 1927. godine to je i dokazao. Htio je Tijardović, i s uspjehom bio, pisac libreta, skladatelj glazbe, ali i slikar scenografije i kostima uglazbljenoga djela, te dirigenta na praizvedbi djela koje na savršen način oslikava Split i vrijeme koje će apostrofirati svjetska vojna.
“Nepoznati Tijardović”, monografija likovnog stvaralaštva najpoznatijeg splitskog skladatelja u izdanju Zaklade “Karlo Grenc” i Naklade “Bošković” nastoji ukazati na zavidan crtački opus koji nije u potpunosti istražen i sačuvan, a kojega je skladatelj uvijek nekako držao u pričuvi i tretirao ga dopunom ili nadomjestkom za studentski standard, sredstvom za oslikavanje i tumačenje glazbenih partitura, s njim tražio ispomoć stavovima i društvenom angažmanu ili najposlije držao utjehom i razbibrigom kad njegova glazba nije doživljavala ovacije.