- Lista želja
- Prijava
- 0
Košarica Vaša košarica je prazna
- Naslovnica
- društvene znanosti
- NJEGOŠEVO VELIKO PUTOVANJE - MEDITACIJE O VIZUELNOJ KULTURI ITALIJE
- alternativna područja
- arhitektura
- audio izdanja
- časopisi
- društvene znanosti
- ekonomija
- enciklopedije / leksikoni / priručnici
- erotika / seks
- hobistika
- humor
- knjige za djecu
- književnost
- lektira
- multimedijalna izdanja
- ostala izdanja
- poklon galerija
- politika
- pomorstvo
- popularna znanost
- povijest
- prirodne znanosti
- publicistika
- religija / mitologija
- rječnici / gramatike / strani jezici
- strane knjige
- stripovi
- tehnika / inženjerstvo / građevina
- turizam
- udžbenici
- udžbenici strukovnih škola i fakulteta
- umjetnost
NJEGOŠEVO VELIKO PUTOVANJE - MEDITACIJE O VIZUELNOJ KULTURI ITALIJE
O knjizi NJEGOŠEVO VELIKO PUTOVANJE - MEDITACIJE O VIZUELNOJ KULTURI ITALIJE
Knjiga Njegoševo veliko putovanje. Meditacije o vizuelnoj kulturi Italije rezultat je proučavanja Njegoševe komunikacije sa mnogim segmentima italijanske kulture i težnje da se odrede njene koordinate. Njegoševo putovanje u Italiju 1850-1851. predstavljeno je kao sekularno hodočašće po „zemlji klasičeskoj“. Njegoš ga je preduzeo, između ostalog, da bi upotpunio svoje obrazovanje i svest o uporištima evropske kulture. Njegove meditacije o kulturi i vizuelnoj kulturi Italije odredili su prosvetiteljska načela obrazovanja, klasicistička čežnja za antikom i romantičarska vizija ovog prostora. „Klasična“ Italija bila je za Njegoša, kao i druge evropske intelektualce u prvoj polovini 19. veka, mesto kontinuiranog trajanja antike, koja se poimala kao oličenje zlatnog doba čovečanstva i kulturnog kanona čije se renesanse uvek sanjaju, a samo povremeno i događaju. „Zemlja klasičeska“ bila je za Njegoša model kulturnog pamćenja čovečanstva i uporište literarne tradicije na kojoj je formiran. U Njegoševom vremenu Italija je bila normativna vrednost s kojom se sve drugo poredilo. Kao mera ravnoteže prirodnog i umetničkog, bila je simbol kontrasta sa novim društvenim formama, suprotnost materijalističkoj kulturi Zapada. Po tome je bila različita i od tegobe Crne Gore i Balkana, odsečenih od svog prirodnog i jednorodnog mediteranskog korena. Zato su pesnici romantizma putovanje u Italiju doživljavali kao pohođenje zajedničke domovine kulture, književnosti i umetnosti. Veliko putovanje za Njegoša je bilo nadahnuće, emocionalni doživljaj, ogledanje vlastite biografije u univerzalnoj istoriji čovečanstva.