ODNOSI U ŠKOLI - PRILOZI ZA PEDAGOGIJU ODNOSA
O knjizi ODNOSI U ŠKOLI - PRILOZI ZA PEDAGOGIJU ODNOSA
Jedan od glavnih trendova u teoriji odgoja i obrazovanju na početku 21. stoljeća je pomak od pedagogije ponašanja prema pedagogiji odnosa. A pedagogija odnosa ili relacijska pedagogija, kao smjer u odgojno-obrazovnoj teoriji, predstavlja veliki izazov znanstvenicima i praktičarima
U vremenu globalizacije i rastuće konkurencije unutar škole i između škola, razvidna je orijentacija na „proizvodnju znanja“, odnosno naglasak se stavlja na postizanje visokih rezultata, a zanemaruju se odgojni i relacijski aspekti. A u praksi su sve izraženiji problemi u odnosima među sudionicima odgojno-obrazovnog procesa, a s druge strane se ističe potreba za povezivanjem i suradnjom.
Budući da ljudska bića postoje u odnosima i proizvod su odnosa, ali se i realiziraju preko odnosa, primarni je cilj obrazovanja povećati potencijale za sudjelovanje u relacijskim procesima, odnosno unaprijediti odnose u školi.
U ovoj monografiji se analiziraju neki aspekti pedagogije odnosa ili relacijske pedagogije. Autori dolaze iz različitih disciplina (pedagozi, psiholozi, didaktičari) s različitim iskustvima rada u obrazovanju, ali ih ujedinjuje interesu da objasne međuljudske odnose u školi i doprinosu središnjoj postavci da pažljivo i razumno razvijanje odnosa u školi doprinosi kvaliteti odgoja i obrazovanja. Iako ističu pozitivne i produktivne odnose, ne zanemaruju i one negativne aspekte, ali nude i prijedloge za njihovo nadilaženje.