Prikaži više Prikaži manje

12165

OSOBE KOJE NEDOSTAJU - Kritika društvenih nauka

60,00 kn
54,00 kn
dostupno
ISBN ISBN: 86-7963-197-3
Uvez Uvez: meki
Godina izdanja Godina izdanja: 2003

O knjizi OSOBE KOJE NEDOSTAJU - Kritika društvenih nauka

Postoji opšta saglasnost o tome da za istinsko izobilje nisu presudna materijalna dobra već nešto drugo: da bi se uživalo u dobrim stvarima neophodan je izvestan stepen demokratske slobode. Jednakost je drugi aspekt individualnog blagostanja. I ovde antropolozi imaju svoju poruku. Vladavina zakona i zajamčena sloboda govora mogu se naći u vrlo siromašnim zajednicama. Po svemu sudeći, nomadsko indijansko pleme Gvajaki u tropskim šumama Paragvaja oličava Monteskjeove političke ideale iako se ne služi glasačkim kutijama (Abensour 1987). A narodi koji su najsiromašniji u materijalnim dobrima često se odlikuju najupornijom privrženošću političkoj slobodi i jednakosti (Berreman 1981).

Čini se da su 60-ih i 70-ih antropolozi bili spremni da na toj osnovi započnu kritiku pojma siromaštva kojim se služe društvene nauke. Ali, taj poduhvat se zaglavio. U raspravi se pokazalo da je njihovo stanovište teško odbranjivo. Zaista je mučno biti u isti mah implicitno reakcionaran i radikalan. Kakva reakcija se očekuje od slušalaca? Sastoji li se poruka u tome da možemo prognati siromaštvo i uspostaviti pravu demokratiju ako se svi opredelimo za stočarski ili lovački život? Provokativno je tvrditi da je lovac suprotnost ekonomskom čoveku zato što su “njegove potrebe malobrojne a njegova sredstva (relativno) obilna”, ali iz zaključnog dela jasno je da Zahlins napada ustanovljeni diskurs na visokom nivou filozofskog uopštavanja: “Skloni smo da lovce i sakupljače smatramo siromašnima zato što oni nemaju ništa; možda bi bilo bolje da ih zbog toga smatramo slobodnima” (Sahlins 1974: 13-14).

Ideja da je malo lepo zavodljivo je privlačna; ona uspeva da se održi na površini i proizvodi zbrku među politolozima, kao što ćemo kasnije videti. Na određenom nivou, radikalnoj razmeni mišljenja potreban je drukčiji pojam siromaštva koji nije zakočen usmerenošću na potrebe pojedinca za materijalnim dobrima. Na drugom, administrativnom i političkom nivou, mora se govoriti o materijalnim stvarima - troškovima svakodnevnog života, telefonima, uređajima za klimatizaciju, centralnom grejanju, televiziji i rashladnim aparatima. Jasno je da Maršal Zahlins nije hteo da poruči industrijskoj sirotinji da smanji svoje potrebe ako želi da živi srećno i slobodno bez socijalne pomoći. Paradoksi, protivrečnosti i s njima povezane teškoće iskrsavaju onda kad se rasprave o strategijama lokalne javne pomoći uzdignu do opšte teorije o siromaštvu. Ako nas ne zadovoljava mlaćenje prazne slame moramo pokušati da preuredimo osnovne elemente tog diskursa.


Meri Daglas je predavala antropologiju na Oksfordu, Londonskom univerzitetu, Univerzitetu Nortvestern i Prinstonu. Pri fondaciji Rasel Sejdž vodila je program za istraživanje kulture. Objavila je niz knjiga i stručnih radova, medju kojima i “Purity and Danger” (1966; “Čisto i opasno”, Beograd: XX vek), “Natural Symbols” (1970; “Prirodni simboli”, Novi Sad: Svetovi), “How Institutions Think” (1986; “Kako institucije misle”, Edicija Reč), “Risk and Blame” (1992).

Stiven Nej radi u Interdisciplinarnom centru za uporedna istraživanja u društvenim naukama (The Interdisciplinary Centre for Comparative Research in the Social Sciences, ICCR) u Beču. Pored ostalih, objavio je i sledeće radove – sa: Michael Thompson, “Consulting the Frogs”, u Gunnar Grendstad, Michael Thompson i Per Selle (ur.), “Cultural Theory as Political Science” (London: Routledge 1999); sa: Mary Douglas, Des Gasper i Michale Thompson, “Human Needs and Wants”, u Steve Rayner i Elizabeth Malone (ur.), “Human Choice and Global Change. Vol. 1: The Societal Framework” (Columbus, OH: Batelle Press 1998).


Ulomak

Preveo(la)
Slavica Miletić
Nakladnik/ci
ISBN
86-7963-197-3
Uvez
meki
Godina izdanja
2003
Broj stranica
188
Format
21 x 15 cm

Često postavljena pitanja

Načini plaćanja

Kupnju odabranih naslova moguće je obaviti na četiri načina:

  1. Kreditnom karticom – ovaj oblik kupnje podliježe svim zakonom propisanim standardnim procedurama zaštite, pri čemu Superknjižara d.o.o. jamči sigurnost podataka koji se koriste u procesu kupnje. Proces autorizacije podataka odvija se u sklopu T- Com Pay Way sustava zaštićenim SSL sigurnosnim protokolom sa 128-bitnom enkripcijom podataka. Naplata se vrši tek onog trenutka kada je narudžba spremna za isporuku, a kupac se e-mailom obavještava o svakom koraku u procesuiranju.
  2. Pouzećem – ovaj oblik plaćanja znači da se naručeni artikli plaćaju pri preuzimanju pošiljke. Zasad je taj oblik plaćanja moguć samo na području Republike Hrvatske.
  3. Virmanom/uplatom na račun – virmansko plaćanje preporučamo svim pravnim osobama kojima je potreban R1 račun. Odabirom tog načina plaćanja, kupac će nakon što naruči traženi proizvod primiti predračun (faksom ili e-mailom), a Superknjižara će mu nakon registracije uplate poslati pošiljku i R1 račun. Uplata na račun preporuča se privatnim osobama kojima nakon zaprimljene narudžbe stiže e-mail s ponudom za plaćanje (e-banking, uplata u banci, pošti itd.). Taj način plaćanja mogu koristiti i osobe koje naručuju iz inozemstva.
  4. Gotovinom – ovaj oblik plaćanja dostupan je samo u onim slučajevima kada se kao opcija isporuke odabere preuzimanje u jednoj od naših knjižara.
Načini isporuke

Načini isporuke dijele se u dvije osnovne kategorije:

  1. Slanje pošiljke na željenu adresu.
     
    • Isporuka dostavljačkom službom koja pokriva veći dio Hrvatske. Za mali dio hrvatskog teritorija koji nije pokriven uslugom dostavljačke službe (pojedini otoci) koriste se usluge Hrvatske pošte (troškovi za taj tip isporuke su 22 kn za iznose narudžbe do 200 kuna, 25 kn za narudžbe do 500 kuna, a za narudžbe iznad 500 kuna dostava je na području Hrvatske besplatna).
       
  2. Preuzimanje pošiljke u jednoj od naših knjižara, bez troškova dostave (samo za narudžbe s područja Hrvatske). Ovaj oblik isporuke ujedno je i najbrži, zbog toga što je ponuda proizvoda naše internetske knjižare ujedno i fizički dostupna u zagrebačkoj knjižari na Rooseveltovu trgu (Savska). Naručeni artikli mogu se preuzeti (nakon što kupac e-mailom dobije obavijest o isporuci) u sljedećim knjižarama:
     
    • Superknjižara, Rooseveltov trg 4 (preko puta Muzeja Mimara – zgrada Novinarskog doma), 10000 Zagreb (radno vrijeme od 9 do 18 sati radnim danom tel. 01/4875-735, e-mail: superknjizara@superknjizara.hr
    • Znanje Bookshop, Gajeva 1, 10000 Zagreb, tel: 01 5577 953, Radno vrijeme: pon-pet 08:00-21:00; sub 9:00-20:00. bookshop@znanje.hr
    • Znanje Zadar, Sveti Donat, Knezova Šubića Bribirskih 11, 23000 Zadar, tel: 023 254 518, Radno vrijeme: pon-sub 08:00 - 20:00 zadar@znanje.hr
    • Znanje Varaždin – Lumini centar, Ulica grada Lipika 15, Donji Kneginec, 42204 Turčin, tel: 042 555 002, Radno vrijeme: pon-ned 09:00 - 21:00 lumini@znanje.hr
    • Znanje Split – Miroslav Krleža, Kraj Sv. Marije 1, 21000 Split, tel: 021 271 714, Radno vrijeme: pon-sub 08:00 - 20:00 split@znanje.hr
    • Znanje Slavonski Brod, Trg pobjede 28, 35000 Slavonski Brod , tel: 035 295 258, Radno vrijeme: pon-pet 08:00-20:00; sub 08:00-14:00 brod@znanje.hr
    • Znanje Rijeka, Užarska 1, 51000 Rijeka, tel: 051 582 091, Radno vrijeme: pon-sub 08:00 - 20:00 rijeka@znanje.hr
    • Znanje Pula, Giardini br. 4, 52100 Pula, tel: 052 354 650, Radno vrijeme: pon-pet 08:00-20:00; sub 08:00-14:00 pula@znanje.hr

 

Registracija i zaboravljena lozinka

Za kupnju na internetskoj stranici Superknjižare potrebno je izvršiti registraciju odnosno kreirati korisnički račun i unos osnovnih podataka. Registraciju je moguće izvršiti prije procesa naručivanja ili tijekom njega. Nakon odabira polja Registracija otvara se obrazac u kojemu je potrebno ispuniti osnovne podatke. Kupac sam odabire lozinku s pomoću koje se pristupa korisničkom računu. Nakon popunjavanja traženih podataka potrebno je unose potvrditi klikom na polje Završi registraciju. Kreirani korisnički račun ostaje registriran u sustavu, a pristupa mu se kombinacijom e-mail adrese i lozinke.


U slučaju da kupac zaboravi lozinku, dovoljno je poslati e-mail klikom na link Zaboravljena lozinka? Proslijedit ćemo vam novu lozinku za pristup podacima – naknadno je možete promijeniti jer automatski kreirane lozinke nisu lako 'pamtljive'. Ukratko, nakon kreiranja računa, za svaku daljnju kupnju u sustavu Superknjižare potrebna je jedino e-mail adresa i lozinka.

Pretplata na newsletter

Korisnici pri registraciji mogu odabrati opciju primanja newslettera, redovite usluge Superknjižare koja vas informira o novim naslovima u ponudi i posebnim akcijama. Usluga se u svakom trenutku može jednostavno otkazati slanjem e-maila našoj korisničkoj službi

Pretraživanje

Naša ponuda može se pretraživati na temelju dva osnovna principa:

  1. Pretraga korištenjem tražilice koja je strukturirana tako da se na početku upisivanja željenog pojma u samom polju tražilice u padajućem izborniku pojavljuju rezultati koje je moguće odabrati ili upisivanjem cijelog pojma i odabirom polja Pretraži
  2. Knjige možete pretraživati i bez upotrebe tražilice, pretraživanjem pojedinih tematskih područja (lijevi izbornik) te novih i najprodavanijih naslova (gornji izbornik). U lijevom izborniku moguće je odabrati željeno područje, a klikom na jedno od glavnih područja širi se broj mogućnosti s potpodručjima. Nakon odabira željenog područja, artikli se izlistavaju, a moguće je koristiti i dodatnu tražilicu koja odabrano područje razvrstava prema godini izdanja, od najstarijih do najnovijih i obratno, te prema cijeni i naslovu.
  3. Nove naslove moguće je pretraživati klikom na polje Sva nova izdanja.
Prigovori kupaca

Sukladno čl. 10 Zakona o zaštiti potrošača, Prodavatelj omogućuje svim Kupcima da svoje prigovore upute putem pošte na adresu Prodavatelja Superknjižara d.o.o. 10 000 Zagreb, Rooseveltov trg 4, odnosno putem elektroničke pošte na adresu elektroničke pošte Prodavatelja superknjizara@superknjizara.hr, te će Prodavatelj obavijestiti Kupca o zaprimljenom prigovoru. Na sve primjedbe i prigovore Prodavatelj će odgovoriti najkasnije u roku od 15 dana od dana zaprimljenog prigovora. Kako bi Prodavatelj sukladno članku 10. stavku 5. Zakona o zaštiti potrošača potvrdio primitak pisanog prigovora, a zatim i na isti odgovorio, Kupac treba navesti točne podatke za primitak istoga.

Izjava o konverziji

Za korisnike van Hrvatske - Naplata se uvijek vrši u hrvatskim kunama.  

Iznos koji će teretiti Vašu kreditnu karticu dobija se na način da se hrvatska kuna pretvara u Vašu valutu prema trenutnoj tečajnoj listi Hrvatske Narodne Banke. Kada se Vama naplaćuje iznos se pretvara u Vašu valutu prema tečaju kuće kreditne kartice kojom ste platili.

Kao rezultat pretvaranja valuta može doći do male razlike u cijeni od one koja je naznačena na našoj internet stranici.