- Lista želja
- Prijava
- 0
Košarica Vaša košarica je prazna
- Naslovnica
- društvene znanosti
- politologija
- POLITIČKA SOCIOLOGIJA*
- alternativna područja
- arhitektura
- audio izdanja
- časopisi
- društvene znanosti
- ekonomija
- enciklopedije / leksikoni / priručnici
- erotika / seks
- hobistika
- humor
- knjige za djecu
- književnost
- lektira
- multimedijalna izdanja
- ostala izdanja
- poklon galerija
- politika
- pomorstvo
- popularna znanost
- povijest
- prirodne znanosti
- publicistika
- religija / mitologija
- rječnici / gramatike / strani jezici
- strane knjige
- stripovi
- tehnika / inženjerstvo / građevina
- turizam
- udžbenici
- udžbenici strukovnih škola i fakulteta
- umjetnost

POLITIČKA SOCIOLOGIJA*
O knjizi POLITIČKA SOCIOLOGIJA*
Otkako ljudi razmišljaju o politici dvoje između dva dijametralno suprotna tumačenja. Za jedne je politika prvenstveno bitka, borba: vlast omogućava pojedincima i grupama koje je drže da osiguraju dominaciju nad društvom i da iz toga izvlače korist; druge grupe i drugi pojedinci podižu se protiv dominacije i iskorištavanja, nastojeći im se oduprijeti i uništiti ih. Za druge je politika napor da se uspostave red i pravednost: vlast osigurava opći interes i zajedničko dobro protiv pritisaka pojedinačnih zahtjeva. Prvima politika služi da manjina zadrži povlastice nad većinom. Drugima je ona sredstvo da se svi pojedinci integriraju u zajednicu i da se tako stvori pravedna država o kojoj je govorio Aristotel.
Prihvaćanje jedne ili druge teze dijelom je određeno društvenim položajem. Potlačeni pojedinci i klase, nezadovoljni, siromašni i nesretni, ne mogu smatrati da vlast osigurava stvarni poredak, nego samo njegovu karikaturu, iza koje se skriva dominacija povlaštenih. Za takve je politika borba. Opskrbljeni, bogati i zadovoljni pojedinci i klase drže da je društvo skladno i da vlast održava autetentičan poredak. Za njih je politika integriranje.
U konačnici, sustava politike, njezina priroda i istinsko značenje su u tome da je ona uvijek i svuda dvoznačna. Slika Janusa, boga s dvostrukim licem, prava je predodžba vlasti jer izražava najdublju političku stvarnost.