- Lista želja
- Prijava
- 0
Košarica Vaša košarica je prazna
- Naslovnica
- književnost
- književna teorija
- POVIJEST HRVATSKE KNJIŽEVNOSTI - Knjiga III. moderna
- alternativna područja
- arhitektura
- audio izdanja
- časopisi
- društvene znanosti
- ekonomija
- enciklopedije / leksikoni / priručnici
- erotika / seks
- hobistika
- humor
- knjige za djecu
- književnost
- lektira
- multimedijalna izdanja
- ostala izdanja
- poklon galerija
- politika
- pomorstvo
- popularna znanost
- povijest
- prirodne znanosti
- publicistika
- religija / mitologija
- rječnici / gramatike / strani jezici
- strane knjige
- stripovi
- tehnika / inženjerstvo / građevina
- turizam
- udžbenici
- udžbenici strukovnih škola i fakulteta
- umjetnost
POVIJEST HRVATSKE KNJIŽEVNOSTI - Knjiga III. moderna
O knjizi POVIJEST HRVATSKE KNJIŽEVNOSTI - Knjiga III. moderna
Nasuprot stvaralaštvu velikih i nacionalno slobodnih europskih naroda hrvatska se književnost tijekom cijeloga 19. stoljeća — zbog specifične političke, »nedržavne« realnosti zemlje — razvijala atipično. To je i u pitanja nacionalne književno-povijesne periodizacije nužno unijelo podosta problema: činjenica da sve do pred sam kraj 19- stoljeća hrvatska književnost u stilskim traženjima i motivsko-tematskim interesima zaostaje za europskim stvaralaštvom i do četrdesetak godina (u vrijeme kad se u nas tek počinje formirati jedinstveni književni jezik, Balzac već zaokružuje svoju Ljudsku ko-mediju) — dovela je do toga da romantizam prije svega, a donekle bi se to moglo ustvrditi i za realizam, ni kao čvrsta, niti kao dominantna stilska formacija u nas i ne postoje. U prvom slučaju može se govoriti o razdoblju integracije različitih, katkad čak i dijametralno oprečnih (s obzirom na razvoj europskih literatura) stilova: klasicizma s jedne, sentimentalizma, romantizma i pseudoromantizma s druge strane u djelima pisaca došenoinske epohe, dok je temeljna karakteristika realističkog razdoblja kontinuiranje osnovne Senoine literarne koncepcije (sve do kraja stoljeća), s obilježjem neprestanog isprepletanja romantičarskih i realističkih stilskih postupaka, primijenjenih, uglavnom, na domoljubnu i socijalno determiniranu tematiku.