- Lista želja
- Prijava
- 0
Košarica Vaša košarica je prazna
- Naslovnica
- društvene znanosti
- filozofija
- PREKARNI ŽIVOT - Moći žaljenja i nasilja
- alternativna područja
- arhitektura
- audio izdanja
- časopisi
- društvene znanosti
- ekonomija
- enciklopedije / leksikoni / priručnici
- erotika / seks
- hobistika
- humor
- knjige za djecu
- književnost
- lektira
- multimedijalna izdanja
- ostala izdanja
- poklon galerija
- politika
- pomorstvo
- popularna znanost
- povijest
- prirodne znanosti
- publicistika
- religija / mitologija
- rječnici / gramatike / strani jezici
- strane knjige
- stripovi
- tehnika / inženjerstvo / građevina
- turizam
- udžbenici
- udžbenici strukovnih škola i fakulteta
- umjetnost

PREKARNI ŽIVOT - Moći žaljenja i nasilja
O knjizi PREKARNI ŽIVOT - Moći žaljenja i nasilja
Pet eseja koji su ovde sakupljeni napisani su posle 11. septembra 2001. godine, kao odgovor na stanje povišene ranjivosti i agresije koja je usledila nakon tih događaja. Prema mom osećaju, Sjedinjene Američke Države su u jesen 2001. propustile priliku da se na drugačiji način odrede kao deo globalne zajednice; umesto toga ojačao je nacionalistički diskurs, prošireni su mehanizmi nadzora, suspendovana su ustavom zagarantovana prava, razvijeni su eksplicitni i implicitni oblici cenzure. Usled ovih događaja intelektualci su postali kolebljivi u svojoj javnoj posvećenosti načelima pravde, dok su novinari nagnani da pauziraju s časnom tradicijom istraživačkog novinarstva. Povreda granica Sjedinjenih Američkih Država, svest o neizdrživoj ranjivosti, strašan danak u ljudskim životima, bili su, i i dalje su, razlog za strah i žaljenje; no, to je takođe podsticaj na strpljivu političku refleksiju. Ovi događaji su, bar implicitno, naveli na pitanje o tome kakav bi trebalo da bude oblik političke refleksije i deliberacije ako su ozledivost i agresija dve polazne tačke političkog života. Činjenica da nas je moguće ozlediti, da je druge moguće ozlediti, da možemo umreti jer se nekom tako prohtelo, razlog je i za strah i za žalost. Manje je, međutim, izvesno da li iskustvo ranjivosti i gubitka treba da vodi ravno u vojno nasilje i odmazdu. Postoje i drugi putevi. Ako želimo da izađemo iz krugova nasilja da bi nastupili neki manje nasilni ishodi, onda je bez sumnje važno zapitati se šta se u političkom smislu može napraviti od žalosti, pored ratnog pokliča.