- Lista želja
- Prijava
- 0
Košarica Vaša košarica je prazna
- Naslovnica
- književnost
- PRIPOVIJETKE IZ JEDNOG I DRUGOG DŽEPA
- alternativna područja
- arhitektura
- audio izdanja
- časopisi
- društvene znanosti
- ekonomija
- enciklopedije / leksikoni / priručnici
- erotika / seks
- hobistika
- humor
- knjige za djecu
- književnost
- lektira
- multimedijalna izdanja
- ostala izdanja
- poklon galerija
- politika
- pomorstvo
- popularna znanost
- povijest
- prirodne znanosti
- publicistika
- religija / mitologija
- rječnici / gramatike / strani jezici
- strane knjige
- stripovi
- tehnika / inženjerstvo / građevina
- turizam
- udžbenici
- udžbenici strukovnih škola i fakulteta
- umjetnost

PRIPOVIJETKE IZ JEDNOG I DRUGOG DŽEPA
O knjizi PRIPOVIJETKE IZ JEDNOG I DRUGOG DŽEPA
Karel Čapek, velikan svjetske književnosti, u Pripovijetkama iz jednog i drugog džepa odvodi čitatelja na putovanje kriminalističkim zemljovidom bivše Čehoslovačke. Njegove se pripovijetke, međutim, ne zaustavljaju na detektivskom pristupu zločinima koje u ovih 48 odreda humornih – oporih i melankoličnih – a nerijetko i apsurdnih minijatura tematizira, već nam autor donosi sociološki presjek društva, u kojemu je bilo koji prijestup samo dio svakidašnjice u kojoj živimo i puka ljudska činjenica, a moral i pravda su u oku promatrača. Svojim fenomenološkim pogledom, a gdjegdje i psihoanalitičkim alatom, koji je tada bujao baš na područjima bivše Austro-Ugarske, Čapek i varalicama i prevarenima, i ubojicama i ubijenima pokušava dati lice čovjeka i pokazati da u svakome od nas istovremeno čuči i jedno malo lice dobra kao i sitno naličje zla. O tome što će pretegnuti, počesto odlučuje tek slučaj. A slučajnost se prilikom otkrivanja počinitelja ravnopravno suprotstavlja oštroumlju istražitelja kao i dobroj staroj policijskoj rutini čija nam iskustvena kriminologija poručuje da zločine najčešće čine poznati ljudi iz okruženja ili već poznati prijestupnici. Pisane u formi razgovora običnih ljudi, dinamičnim i urbanim stilom, ove će pripovijesti svoga autora, jednom kad zavirimo u njegove džepove, kriomice i s namjerom da ih čitalački opelješimo, potvrditi kao majstora žanra.