- Lista želja
- Prijava
- 0
Košarica Vaša košarica je prazna
- Naslovnica
- umjetnost
- PROZORI – OGLEDI IZ FILMSKE STVARNOSTI
- alternativna područja
- arhitektura
- audio izdanja
- časopisi
- društvene znanosti
- ekonomija
- enciklopedije / leksikoni / priručnici
- erotika / seks
- hobistika
- humor
- knjige za djecu
- književnost
- lektira
- multimedijalna izdanja
- ostala izdanja
- poklon galerija
- politika
- pomorstvo
- popularna znanost
- povijest
- prirodne znanosti
- publicistika
- religija / mitologija
- rječnici / gramatike / strani jezici
- strane knjige
- stripovi
- tehnika / inženjerstvo / građevina
- turizam
- udžbenici
- udžbenici strukovnih škola i fakulteta
- umjetnost

PROZORI – OGLEDI IZ FILMSKE STVARNOSTI
O knjizi PROZORI – OGLEDI IZ FILMSKE STVARNOSTI
Višnja Pentić, jedna od najvažnijih predstavnica mlađe, a već etablirane generacije filmskih kritičara, posvetila se u ovoj knjizi nedovoljno tumačenoj i podržavanoj tradiciji dokumentarnog filma, roda koji u hrvatskoj kinematografiji predstavlja jednu od konstanti, a u kritici se često nalazi na margini. Pišući fleksibilno, metodološki domišljato, stilski privlačno, autorica sustavno pokriva važan segment baštine, predstavljajući ga često u novom svjetlu, dovodeći ga u kontekst novog vremena, rasvjetljujući pritom i minula desetljeća u kojima su ti dokumentarni dragulji nastajali. Vitalnost filmske kritike tek je sekundarna činjenica dokazana ovom knjigom – kao i uvijek kod dobrih kritičara, važnija je filmska umjetnost, njezino bogatstvo, tradicije i uvijek prisutna suvremenost koja se u njima ogleda. Prozori će stoga biti podjednako zanimljivi i studentima filmske umjetnosti, i proučavateljima filmske povijesti, i svima onima koje zanimaju dobri filmovi i dobro pisanje. – Nikica Gilić
Prva autorska knjiga Višnje Pentić zbirka je esejističkih osvrta na dokumentarne filmove nastale tijekom “duge” druge polovice 20. stoljeća, u razdoblju socijalističke Hrvatske. Otud ih autorica i određuje kao “prozore” – nije riječ samo o naklonu velikom filmu Branka Belana Mediteranski prozori, već o uputi čitateljima kako se pred njima nalazi sedamdesetak tekstova koji su svojevrsni prozori u (ideološkom) zidu koji nas dijeli od minulog doba i – prije svega – u minulu stvarnost. Oslonjena, bez inzistiranja, na ontološke teorije dokumentarnog filma kao svjedočenja i dokumentiranja stvarnosti – kako one minule društvene tako i pogleda na nju sačuvanoga u samim filmovima – autorica predstavlja alternativnu estetiku hrvatskoga filma socijalističkog raz doblja, preispisanu (pri)povijest hrvatskog filma viđenu s rubnih pozicija dokumentarnog i amaterskog filma. Sa stranica ove knjige obraćaju nam se deseci imena u rasponu od znalcima poznatih autora pa do istinskih glasova s margine. – Tomislav Šakić