- Lista želja
- Prijava
- 0
Košarica Vaša košarica je prazna
- Naslovnica
- književnost
- književna teorija
- PUTNIK S LAŽNIM PASOŠEM
- alternativna područja
- arhitektura
- audio izdanja
- časopisi
- društvene znanosti
- ekonomija
- enciklopedije / leksikoni / priručnici
- erotika / seks
- hobistika
- humor
- knjige za djecu
- književnost
- lektira
- multimedijalna izdanja
- ostala izdanja
- poklon galerija
- politika
- pomorstvo
- popularna znanost
- povijest
- prirodne znanosti
- publicistika
- religija / mitologija
- rječnici / gramatike / strani jezici
- strane knjige
- stripovi
- tehnika / inženjerstvo / građevina
- turizam
- udžbenici
- udžbenici strukovnih škola i fakulteta
- umjetnost

PUTNIK S LAŽNIM PASOŠEM
O knjizi PUTNIK S LAŽNIM PASOŠEM
Strukturom i prezentiranim imenima knjiga Zdravka Zime Putnik s lažnim pasošem doima se kao svojevrsni nastavak njegovih Ekstraeseja. Neki autori, ponajprije Krleža, Matoš, Kocbek i Kiš, fungiraju kao lajtmotivi, otvarajući ili zatvarajući krug njegovih kritičarskih i esejističkih opservacija. Od analize Krležina gotovo nepoznatog i desetljećima zatajenog teksta „Brašančevo u Dubrovniku“, od opetovanog čitanja Andrićeve „Proklete avlije“ i apostrofiranja eseja „Razgovor s Gojom“, u kojem je umjetnik identificiran kao maskirana spodoba u sumraku ili kao putnik s lažnim pasošem, ukratko kao diverzant koji podriva posvećene institucije i autoritete, od Gustava Matosa de Sequeire, pisca koji djeluje kao Matošev portugalski blizanac, ovjeren serijom biografskih jukstapozicija koje zvuče poput prvorazredne senzacije, od Ujevićeve sudbine kanalizirane u sudbonosnu ili, točnije, epohalnu lirozofiju, do takvih autora i autoriteta kao što su Kiš i Kocbek, prvi u zrcalu epistolarne komunikacije, drugi u trajno podržavanoj mladosti, evidentiranoj u potrebi da se izdigne iznad svoje biološke zadanosti, od hrvatskih do srpskih, slovenskih i inih autora, balkanskih i inozemnih, od Bore Ćosića, Kovača i Gotovca do Josepha Rotha, Joycea i McCanna, Zima kopa po slojevima u kojima je sloboda prvi i posljednji atribut. Posebno poglavlje pripada ogledu o misteriju samoubojstva, potaknutom slučajem Prima Levija, ali ekspliciranim isto tako mnogim primjerima iz bliže i dalje prošlosti. Knjigu zaokružuje paralelni portret Luisa Sepúlvede i Nikole Viskovića, epiloška sekvenca o Kišu i retrospektivni uvid u Matoševe beogradske godine, važan podjednako zbog Matoša ali i zbog eliminiranja nekih davno uvriježenih predrasuda.