- Lista želja
- Prijava
- 0
Košarica Vaša košarica je prazna
- Naslovnica
- umjetnost
- fotografija
- S ONU STRANU POGLEDA / BEYOND THE GAZE
- alternativna područja
- arhitektura
- audio izdanja
- časopisi
- društvene znanosti
- ekonomija
- enciklopedije / leksikoni / priručnici
- erotika / seks
- hobistika
- humor
- knjige za djecu
- književnost
- lektira
- multimedijalna izdanja
- ostala izdanja
- poklon galerija
- politika
- pomorstvo
- popularna znanost
- povijest
- prirodne znanosti
- publicistika
- religija / mitologija
- rječnici / gramatike / strani jezici
- strane knjige
- stripovi
- tehnika / inženjerstvo / građevina
- turizam
- udžbenici
- udžbenici strukovnih škola i fakulteta
- umjetnost
S ONU STRANU POGLEDA / BEYOND THE GAZE
O knjizi S ONU STRANU POGLEDA / BEYOND THE GAZE
Portreti Mladena Jergovića prikazuju lica iz blizine, u ekstremnom krupnom planu, a ipak neobično su neformalni. Nehajna prisutnost, nepriznavanje prisustva kamere je nešto što ih izdvaja iz portreta kakve očekujemo i na kakve smo navikli. Gledamo portrete ljudi u prolazu, intimnih svjetova u prolazu. U javnom prostoru, nesvjesni ili tek suočeni s činjenicom da ih foto-aparat posmatra, a moguće i bilježi, ljudi nose svoje intimno, osobeno i opušteno lice na kojem se u različitim gradacijama mogu naslutiti, ponekad i iščitati, svjetovi koje obitavaju. Tek nakon što postanu svjesni da su posmatrani, navlače svoje lice za javnost, za fotografiju, za vječnost, više u skladu sa svojom percepcijom sebe. Kad je na fotografijama pogled uperen u kameru, zabilježen je onaj trenutak, tisućinka prije navlačenja te zavjese, prije preobrazbe. Sjedeći s foto-aparatom, često uz bijelu kavu i limunadu, Jergović usklađuje tempo disanja s neobjašnjivom vibracijom suženih koordinata koje ponekad zazveče u žarištu, ili rubu, njegovog vidnog polja i onda je brzom reakcijom transponira u portret. Tako nastaje razgranat i višeslojan svijet produhovljenih i raznorodnih ličnosti, moćnih i enigmatičnih karizmi. Suočeni s ovim portretima, iščitavamo ih alatima na raspolaganju, naučenim u uvjetima našeg iskustva. Portreti nadmašuju zbir crta lica. Oni pričaju dugačke, zamršene priče u kojima otkrivamo, prije svega, sebe.