Prikaži više Prikaži manje

50521

STRASTI GLUME

9,29
8,36
Najniža cijena u zadnjih 30 dana: 7,43 
nije dostupno
ISBN ISBN: 953-6343-39-8
Uvez Uvez: meki
Godina izdanja Godina izdanja: 2005

O knjizi STRASTI GLUME

Knjiga američkog teoretičara kazališta Josepha R. Roacha Strasti glume, studije iz znanosti o glumi prekretnički je doprinos ne samo teatrologiji nego i udjelu što ga je znanost o glumačkoj umjetnosti uzela u cjelokupnoj povijesti ideja. Implicitno opovrgavajući i danas raširenu tezu o tome kako je gluma umjetnost koja ne raspolaže vlastitom estetičkom poviješću, te kako je fenomen glume teško ako ne i nemoguće zahvatiti usustavljenom metodološkom aparaturom i terminološkim instrumentarijem, autor ove knjige nudi povijesni pregled i osmišljenu teorijsku diskusiju ključnih glumačkih priručnika, apologija, estetičkih i fenomenoloških spisa o glumi, i to od 17. stoljeća, kada ona uspijeva doseći status priznate profesionalne i umjetnički autonomne djelatnosti, pa sve do prve polovice 20. stoljeća. Širina konteksta unutar kojega se u ovoj knjizi znalački smješta teorija glume, međutim, obuhvaća jednako medicinske koliko i filozofske rasprave pojedinih povijesnih razdoblja kojima se bavi, sežući u prostore spoznaja fizioloških i psiholoških mehanizama funkcioniranja ljudskoga tijela, temeljnog naime instrumenta, materijala i medija glumačke ekspresije. Tako se pokazuje da su raznolike diskurzivne prakse formulirale povijesne koncepcije ljudske «prirode», utječući ujedno i na formulaciju glumačkih normativnih ili deskriptivnih poetika. No nije riječ o jednosmjernim utjecajima, pa se i teorije glume očituju ravnopravnim i u nekim slučajevima uzvratno tvorbenim impulsima u različitim povijesnim etapama filozofskih, prirodoznanstvenih, medicinskih, posebice psihofizioloških artikulacija ideja o čovjeku i njegovom temeljnom egzistencijalnom modusu, utjelovljenju. Posebno opsežno poglavlje posvećuje se najpoznatijem spisu, Paradoksu o glumcu francuskoga prosvjetiteljskog filozofa Denisa Diderota, za čiju se raspravu jasno pokazuje kako predstavlja kulminaciju debata koja se čitavo prethodno stoljeće vodila povodom različitih, dominantnih i podređenih udjela što ga u glumačkom procesu stvaranja, pripreme i izvedbe uloge zauzimaju razumski nadzor s jedne, te emocije s druge strane. Trasirajući kontinuitet diskusije organicističkih i mehanicističkih vizija ljudskoga tijela i u vitalističkim kazališnim vizionarskim projektima 20. stoljeća, Joseph R. Roach se sučeljuje sa svim fundamentalnim, stalno obnavljanim pojmovima i problemima glumačkog treninga, ekspresije i izvedbe, kao što su kretanje, gesta, karakterizacija, motivacija, koncentracija, mašta i pamćenje. Njegova knjiga znači radikalnu kritiku esencijalizacije tih pojmova i njihove nekritičke, apovijesne uporabe, koja je još uvijek djelatna ne samo u kazališnoj kritici nego i u znanstvenim raspravama.
Lada Čale Feldman

Autor/i
Preveo(la)
Marijana Javornik Čubrić
Nakladnik/ci
ISBN
953-6343-39-8
Uvez
meki
Godina izdanja
2005
Broj stranica
330
Format
20 x 15 cm

Najprodavanije iz kategorije

-80%ETIČKE BILJEŽNICE - o revoltu i brižnosti
1,30 6,50 
Najniža cijena u zadnjih 30 dana:6,50 
-50%O PRIČAMA
6,57 13,14 
Najniža cijena u zadnjih 30 dana:13,14 
-50%DUH I DUH VREMENA - eseji o kulturi moderne
7,90 15,79 
Najniža cijena u zadnjih 30 dana:15,79 
-10%KAKO NAPISATI SVOJ PRVI ROMAN
18,99 21,10 
Najniža cijena u zadnjih 30 dana:16,88 
-10%FRANCUSKI NADREALIZAM 1-2
41,81 46,45 
Najniža cijena u zadnjih 30 dana:46,45