- Lista želja
- Prijava
- 0
Košarica Vaša košarica je prazna
- Naslovnica
- književnost
- književna teorija
- SUBJEKT ILI OKRENUTOST PREMA TEBI - FILOZOFIJA DRAMATIVITETA
- alternativna područja
- arhitektura
- audio izdanja
- časopisi
- društvene znanosti
- ekonomija
- enciklopedije / leksikoni / priručnici
- erotika / seks
- hobistika
- humor
- knjige za djecu
- književnost
- lektira
- multimedijalna izdanja
- ostala izdanja
- poklon galerija
- politika
- pomorstvo
- popularna znanost
- povijest
- prirodne znanosti
- publicistika
- religija / mitologija
- rječnici / gramatike / strani jezici
- strane knjige
- stripovi
- tehnika / inženjerstvo / građevina
- turizam
- udžbenici
- udžbenici strukovnih škola i fakulteta
- umjetnost
SUBJEKT ILI OKRENUTOST PREMA TEBI - FILOZOFIJA DRAMATIVITETA
O knjizi SUBJEKT ILI OKRENUTOST PREMA TEBI - FILOZOFIJA DRAMATIVITETA
Predgovor zahtijeva sažimanje kao oduzimanje. A jedan jasan, odmjereni glas u mojoj glavi neprestano ponavlja: Kad bismo mogli knjigu skratiti na prigodno kratko objašnjenje, zamijeniti je formulom, vjerojatno je uopće ne bismo pisali. Jer čim nam više nije važan proces, nego »rezultat« istraživanja, nemamo načina vjerodostojno govoriti ni o kojem problemu koji pripada humanističkim znanostima. U njima, naime, ne postoji »konačan dokaz«. Ni onaj odlučujući pro, ni onaj presudni contra ma koje teorije. Važna su ne samo veoma različita stajališta, nego i način (kao i vremenski slijed) njihova izricanja; metodologija uključivanja argumenata u diskusiju; analitičkog uvažavanja mnogostrukosti, pa i »nestabilnosti« saznavanja. U tome je, pretpostavljam, dramativiter riječi: svaka ih čitalačka interakcija donekle mijenja, odmiče ne samo od »mojih« prema »tvojim«, nego i od »maloprijašnjih« prema »kasnijim« značenjima. Dramativitet je, nadalje, jedan od ključnih teorijskih pojmova ovoga teksta, označujući i način percipiranja i procese oblikovanja vlastitosti. Dramativitet je shvaćen kao retorička, interpretacijska i izvedbena aktivnost kojom nastaje dramski oblikovano »Ja«, Ja-pred-Tobom, Ja osuđeno na unutarnju konfliktualnost, koliko i na ogledanje s ponuđenim socijalnim identifikacijama i sulicima, ali i Ja obdareno sposobnošću de-zidentlficiranja, otklona - kako od norme, tako i od očevida. Ne samo između tekstova, već i unutar njih, u nama i oko nas, postavljene su brojne interakcijske pozornice, čija pitanja nikada nisu »slučajna«, kao što ni odgovori nisu konačni. Interpretacija ne poznaje izvjesnost »pravorijeka«.