- Lista želja
- Prijava
- 0
Košarica Vaša košarica je prazna
- Naslovnica
- umjetnost
- primijenjena umjetnost
- TEATAR KAO SCHOLE - ogled o subjektu
- alternativna područja
- arhitektura
- audio izdanja
- časopisi
- društvene znanosti
- ekonomija
- enciklopedije / leksikoni / priručnici
- erotika / seks
- hobistika
- humor
- knjige za djecu
- književnost
- lektira
- multimedijalna izdanja
- ostala izdanja
- poklon galerija
- politika
- pomorstvo
- popularna znanost
- povijest
- prirodne znanosti
- publicistika
- religija / mitologija
- rječnici / gramatike / strani jezici
- strane knjige
- stripovi
- tehnika / inženjerstvo / građevina
- turizam
- udžbenici
- udžbenici strukovnih škola i fakulteta
- umjetnost
TEATAR KAO SCHOLE - ogled o subjektu
O knjizi TEATAR KAO SCHOLE - ogled o subjektu
Dosjetkom znademo riješiti mnogo toga. Tolikih stvari se riješimo dosjetkom.
To što se dosjetkom riješimo i što njome riješimo mnogo toga, ni najmanje još ne otkriva načela njezina djelovanja. Jedva da ih i postavlja. Problem njezinog agi-ranja bio je postavljan na dva načina. S jedne strane: rješavamo li toliko toga dosjetkom, onda to zacijelo uspijevamo jezikom njezina "jednostavna oblika" (A.Jolles). On je, naime, takav da sasvim jednostavno "razriješuje stvari" i "uklanja zamke". Zanimljiva već u svome "jednostavnom obliku", dosjetka je postala predmetom vrlo složenih morfoloških istraživanja. S druge strane strane: oslobađamo li se, riješavamo li se dosjetkom tolikih složenih, tolikih "mučnih" stvari, to onda uspijevamo onim njezinim sadržajem koji u nama slabi tendencije "potiskivanja" i "cenzuriranja" (S.Freud). Na toj je osnovi dosjetka postala temom od psihoanalitičkog interesa. Tako su dosjetka i njezino pitanje bili postavljeni kao izraz djelatnosti određenih psihičkih energija, stanovita ekonomija intelektualnih i afektivnih snaga, ili kao neko drukčije, "agregatno stanje" jezika.