- Lista želja
- Prijava
- 0
Košarica Vaša košarica je prazna
- Naslovnica
- umjetnost
- film
- TEORIJA FILMA - UVOD KROZ OSJETILA
- alternativna područja
- arhitektura
- audio izdanja
- časopisi
- društvene znanosti
- ekonomija
- enciklopedije / leksikoni / priručnici
- erotika / seks
- hobistika
- humor
- knjige za djecu
- književnost
- lektira
- multimedijalna izdanja
- ostala izdanja
- poklon galerija
- politika
- pomorstvo
- popularna znanost
- povijest
- prirodne znanosti
- publicistika
- religija / mitologija
- rječnici / gramatike / strani jezici
- strane knjige
- stripovi
- tehnika / inženjerstvo / građevina
- turizam
- udžbenici
- udžbenici strukovnih škola i fakulteta
- umjetnost
O knjizi TEORIJA FILMA - UVOD KROZ OSJETILA
Kakav je odnos između filma i gledatelja? To ključno pitanje Thomas Elsaesser i Malte Hagener stavljaju u središte svoje proslavljene Teorije filma. Svaka vrsta filma (i svaka teorija filma) prvo zamišlja idealnoga gledatelja, a potom ocrtava dinamiku interakcije između ekrana i gledateljeva uma, tijela i osjetila. Koristeći sedam karakterističnih konfiguracija odnosa između gledatelja i ekrana, počevši s "vanjskim" i napredujući prema "unutarnjim" odnosima, dvojica autora prate najvažnije faze u razvoju teorije filma od njezinih početaka do danas – od neorealističkih i modernističkih teorija do psihoanalitičkih teorija, teorije aparata, do fenomenoloških i kognitivnih teorija, uključujući i najnovije kombinacije s filozofijom i neurologijom. U hrvatskom izdanju predstavljamo drugo međunarodno englesko izdanje knjige Teorija filma: uvod kroz osjetila, prvi put tiskane na njemačkome 2007., koje je ekstenzivno revidirano, a dijelovi iznova napisani, uključujući i prošireno posljednje poglavlje koje teoriju filma u potpunosti prenosi u digitalno doba.
Teorija filma: uvod kroz osjetila jedinstven je, u svjetskim razmjerima originalan pregled povijesnih teorija filma koje se prate u odnosu spram osam ključnih teorijskih koncepata izlučenih iz suvremenih shvaćanja o odnosu filma prema gledatelju – film kao okvir i prozor kroz koji se promatra svijet, film kao vrata koja posreduju između gledatelja i svijeta, film kao zrcalo, film kao oko, film kao koža u odnosu spram tijela i dodira; film kao uho, film kao ekran mozga te, najzad, film u digitalnom okolišu. Namjera dvojice autora bila je da ponude sintetički pregled filmskih teorija, ali takav koji će pomiriti raznovrsne, često i sukobljene smjerove razmišljanja o filmu (npr. američki nasuprot europsko-kontinentalnom; psihološko-empirijskog naspram onom visoko spekulativnom), a to čini tako upravo tako da pokazuje kako različiti trendovi teoretiziranja komplementarno ističu i interpretiraju ovaj ili onaj tematski izdvojen aspekt odnosa filma spram gledatelja. (Hrvoje Turković)