- Lista želja
- Prijava
- 0
Košarica Vaša košarica je prazna
- Naslovnica
- umjetnost
- povijest i teorija umjetnosti
- TREBOTIĆ U ZRCALU KRITIKE
- alternativna područja
- arhitektura
- audio izdanja
- časopisi
- društvene znanosti
- ekonomija
- enciklopedije / leksikoni / priručnici
- erotika / seks
- hobistika
- humor
- knjige za djecu
- književnost
- lektira
- multimedijalna izdanja
- ostala izdanja
- poklon galerija
- politika
- pomorstvo
- popularna znanost
- povijest
- prirodne znanosti
- publicistika
- religija / mitologija
- rječnici / gramatike / strani jezici
- strane knjige
- stripovi
- tehnika / inženjerstvo / građevina
- turizam
- udžbenici
- udžbenici strukovnih škola i fakulteta
- umjetnost

TREBOTIĆ U ZRCALU KRITIKE
O knjizi TREBOTIĆ U ZRCALU KRITIKE
Diplomiravši arhitekturu na beogradskom sveučilištu Matko Tre-botić se upušta u veliku, izvornu i nepredvidljivu slikarsku avanturu kao što to rade i njegovi prethodnici sa istog fakulteta: Vlado Veličković i Leonid Šejka. Svaki arhitekt oduvijek je imao tri mogućnosti:
-materijalizirati svoju arhitektonsku misao pristajući na veće ili manjeustupke u izvođenju objekata,
-prepustiti se slijepoj ulici arhitektonskog »futurizma«, neostvarljivim»kreacijama« na papiru poput Maria Chiattonea i Alberta Sartorisa,
-ili »organizirati prostor« likovnim jezikom.
Matko Trebotić se, izgleda, opredijelio za treću mogućnost, odnosno - za slikarstvo.
Ne zaboravljajući izvanredne rezultate Pieta Mondriana i Paula Kleea, koji nisu preživjeli vlastitu arhitektonsku pretpovijest, usuđujem se ovom prilikom ustvrditi da se arhitekt-slikar najdirektnije suprotstavlja minornoj teoriji prema kojoj ne treba prekrivati platno bojom »izraslom« iz »korijena misli« već isključivo »onom« s vrha kista. Čini mi se da arhitekt-slikar danas jednostavnije i bezbolnije od ostalih uspijeva revalorizirati homogeno biće (tijelo i duh) boreći se za oživljavanje tradicije integralnog čovjeka (nazovimo ga: »homo intelectualis«), uspješno izbjegavajući i većini slučajeva i emocionalne i racionalne zamke. Ta vještina, ili bolje rečeno to umijeće prisutno je i kod Matka Trebotića......