- Lista želja
- Prijava
- 0
Košarica Vaša košarica je prazna
- Naslovnica
- književnost
- književna teorija
- TUMAČITI AURU - anglističke, kroatističke i treće teme
- alternativna područja
- arhitektura
- audio izdanja
- časopisi
- društvene znanosti
- ekonomija
- enciklopedije / leksikoni / priručnici
- erotika / seks
- hobistika
- humor
- knjige za djecu
- književnost
- lektira
- multimedijalna izdanja
- ostala izdanja
- poklon galerija
- politika
- pomorstvo
- popularna znanost
- povijest
- prirodne znanosti
- publicistika
- religija / mitologija
- rječnici / gramatike / strani jezici
- strane knjige
- stripovi
- tehnika / inženjerstvo / građevina
- turizam
- udžbenici
- udžbenici strukovnih škola i fakulteta
- umjetnost

TUMAČITI AURU - anglističke, kroatističke i treće teme
O knjizi TUMAČITI AURU - anglističke, kroatističke i treće teme
Ivo je volio čitati. U tome su se složili svi koji su pisali njemu u spomen. l kada je pisao, on je pisao kao netko tko je volio čitati. U tome je Ivo bio sličan kao prijatelj i kao čitatelj. Kao prijatelj nije nametao svoje mišljenje, nije, kao što bi rekla gospođa Dallo-way u romanu Virginije Woolf "prisiljavao dušu"; kao čitatelj nije nametao svoje teorijske pretpostavke i usustavljivao literaturu u znanstveni konstrukt. Ivo je naprosto čitao. Ne bez teorije. Znanstvenog čitanja i promišljanja književnosti bez teorije uostalom i nema. AH čitao je i pisao, da se poslužimo naslovom jednog njegovog polemičkog teksta, bez "terorizma teorije". Temeljne pretpostavke suvremene teorije, od Barthesove o čitateljnosti teksta, koja pretpostavlja uvjetovanost teksta ozračjem u kojem se išči-tava, do novohistorističke i postkolonijalne o ideološkoj kontaminaciji mjesta s kojeg se govori, zbog Čega govornik treba stalno iznova osvještavati svoju poziciju, njezine pred-rasuđe i ograničenja, prisutne su i u Ivinom kritičkom promišljanju. Naslovi njegovih ranijih knjiga, Tekstovi u kontekstu Engleski intertekst hrvatske književnosti, ukazuju upravo na takvo shvaćanje književnosti -da književno djelo nije objekt, već artefakt koji nastaje i koji se išcitava u dinamici suodnosa sa svojim materijalnim i kulturnim okružjem.