- Lista želja
- Prijava
- 0
Košarica Vaša košarica je prazna
- Naslovnica
- umjetnost
- film
- TVORBA ZNAČENJA - Izvođenje zaključaka i retorika u interpretaciji filma
- alternativna područja
- arhitektura
- audio izdanja
- časopisi
- društvene znanosti
- ekonomija
- enciklopedije / leksikoni / priručnici
- erotika / seks
- hobistika
- humor
- knjige za djecu
- književnost
- lektira
- multimedijalna izdanja
- ostala izdanja
- poklon galerija
- politika
- pomorstvo
- popularna znanost
- povijest
- prirodne znanosti
- publicistika
- religija / mitologija
- rječnici / gramatike / strani jezici
- strane knjige
- stripovi
- tehnika / inženjerstvo / građevina
- turizam
- udžbenici
- udžbenici strukovnih škola i fakulteta
- umjetnost
![TVORBA ZNAČENJA - Izvođenje zaključaka i retorika u interpretaciji filma-0 TVORBA ZNAČENJA - Izvođenje zaključaka i retorika u interpretaciji filma-0](/image_style/product_image/Documents/Products/609531/tvorba_znacenja.jpg)
TVORBA ZNAČENJA - Izvođenje zaključaka i retorika u interpretaciji filma
O knjizi TVORBA ZNAČENJA - Izvođenje zaključaka i retorika u interpretaciji filma
Tvorba značenja djelo je američkog teoretičara filma Davida Bordwella, autora niza utjecajnih knjiga iz područja opće teorije filma, povijesti filma i filmskoga stila te naratologije. Objavljena 1989, u vrijeme kulminacije multidisciplinarnih pristupa interpretaciji filma, ova knjiga istodobno je povijest filmske kritike, analiza načina na koji kritičari tumače film i prijedlog alternativnog pristupa kritici temeljenoj na tumačenju umjetničkih tekstova kao središnjoj preokupaciji humanističkih znanosti.
Pokazujući kako kritičke institucije ograničavaju i usmjeravaju kritičarsku praksu, prvi dio knjige iscrtava povijest filmske interpretacije, od rada prvih kritičara do uspona akademskih filmskih studija 1960-ih i 70-ih godina. Ilustrirajući svoje uvide nizom primjera iz zapadne (američke, engleske i francuske) prakse, Bordwell analizira i uspoređuje dvije dominantne i suprotstavljene tradicije – eksplikacijsku i simptomatsku kritiku. Drugi dio knjige „pomiruje“ ta dva trenda odgovarajući na pitanje kako interpretacija funkcionira. Bordwell pristupa tumačenju filmova kao konstruktivnom procesu tvorbe značenje i vještini kojom se može ovladati, pri čemu kritičari svih orijentacija podjednako primjenjuju uvriježena retorička umijeća uvjeravanja. Knjiga završava polemički, prijedlogom alternative kritici zasnovanoj na interpretaciji, koju autor prije svega vidi u okretanju problemima forme i stila, odnosno povijesnoj poetici.