UGOR A LA CARTE... + 33 PRIČE (KOJE KRIČE)
O knjizi UGOR A LA CARTE... + 33 PRIČE (KOJE KRIČE)
Već naslovom ovog izbora priča suvremeni hrvatski pjesnik i prozaik Mirko Vidović sugerira puninu tematskih pojavnosti koje je svojom spisateljskom snagom nasrtaja spreman obraditi. Gastronomska konotacija u naslovu odnosi se na socijalna i ljubavna previranja i upitnu moralnu zbilju koja iz toga proishodi. Riječ je o pričama s okvirom jer su one zaista postavljene u neki zajednički okvir određene i naznačene situacije. Vidović svojim pričanjem na neki način spašava život što pridonosi napetosti pripovijedanja, posebice stoga što podastire zamršenu panoramu suvremenog vremena što opet pojačava utisak vjerodostojnosti. Okvir služi dinamičnom mijenjanju perspektive u povezivanju pojedinačnih sudbina s vremenom u kojemu žive. Već s prvom pričom »Zagađena ljubav (prva hrvatska sapunica u prozi}» (ipak će biti riječ o pripovijesti zbog zastupljenosti većeg broja likova, pa čak i o kraćem romanu), autoroctto aludira i parafrazira naslov i zaplet već ekranizirane i popularne hrvatske sapunice «Zabranjena ljubav». l ovdje, kao i u drugim pričama, Vidović se nameće kao izdvojeni, nadmoćni i sveprisutni pripovjedač, a povremeno će intervenirati i sa svojim izravnim komentarima. Bit će to autoreferencijalne digresije o boljoj i lošoj kvaliteti hrvatskog života koji on zamišlja kao suvenir tortu «Croatere» u kojoj su obuhvaćeni okusi svih hrvatskih regija, l ne samo to, svojim iskustvom i informiranošću ovaj će se put dotaći izravne svakodnevice, u nas i u svijetu i to putem usputnih referenci: zatvor Ouantanamo, djeca koja se igraju specijalaca, pitanje spola (queer prijestupi, točnije lezbo i ljubavni trokuti), ljubavni mačizam i transvestitizam, svijet reklama, pljačka banke, menadžeri i menagementi, svijet filma i tako dalje.