- Lista želja
- Prijava
- 0
Košarica Vaša košarica je prazna
- Naslovnica
- umjetnost
- film
- VIZUALNI STUDIJI - umjetnost i mediji u doba slikovnog obrata
- alternativna područja
- arhitektura
- audio izdanja
- časopisi
- društvene znanosti
- ekonomija
- enciklopedije / leksikoni / priručnici
- erotika / seks
- hobistika
- humor
- knjige za djecu
- književnost
- lektira
- multimedijalna izdanja
- ostala izdanja
- poklon galerija
- politika
- pomorstvo
- popularna znanost
- povijest
- prirodne znanosti
- publicistika
- religija / mitologija
- rječnici / gramatike / strani jezici
- strane knjige
- stripovi
- tehnika / inženjerstvo / građevina
- turizam
- udžbenici
- udžbenici strukovnih škola i fakulteta
- umjetnost
VIZUALNI STUDIJI - umjetnost i mediji u doba slikovnog obrata
O knjizi VIZUALNI STUDIJI - umjetnost i mediji u doba slikovnog obrata
Ovaj zbornik tekstova želi predstaviti hrvatskoj javnosti novu, izuzetno dinamičnu disciplinu koja je posljednjih petnaestak godina stekla veliku popularnost, pogotovo u američkim akademskim i stručnim krugovima - vizualne studije. Riječ je o jedinoj disciplini koja je danas u stanju otvoriti pitanja o cjelokupnom polju vizualnosti, od povijesti umjetnosti do vizualne semiotike, popularne kulture, filma, masovnih medija, itd. te, što je još bitnije, interakcijom ovih disciplina ponuditi neke važne odgovore ili barem uputiti na metodologiju kojom možemo pristupiti suvremenim vizualnim iskazima. Prvo poglavlje problematizira pojam slike danas, onako kako ga tumače W.J.T. Mitchell i pretežno njemačka, vrlo utjecajna znanost o slici. Drugo poglavlje bavi se odnosom vizualnih studija i tradicionalne povijesti umjetnosti ukazujući na potrebu da disciplinarne historiografske znanosti uđu u dijalog sa suvremenom kulturom, a napose s modernom civilizacijom slike. Tekstovi u trećem poglavlju pokazuju na koji način može ijedna relativno mlada i inovativna akademska disciplina, poput filmologije, učiniti zanimljivijim i produktivnijim područje vlastitog interesa kada filmskim slikama pridruži slikarstvo, semiotiku, psihoanalizu, suvremenu interpretaciju mitova itd. Četvrto poglavlje bavi se društvom spektakla, popularnom kulturom i interakcijama tzv. visoke i niske umjetnosti, a peto dovodi u pitanje načine na koje promatramo suvremenu umjetnost, ponajprije kritičku i teorijsku refleksiju o njoj, sugerirajući da je suvremena umjetnost neiscrpna zaliha potencijalnih značenja koja privi-legira poziciju promatrača i njegove kulturološki uvjetovane in-terpretacijske sposobnosti.