- Lista želja
- Prijava
- 0
Košarica Vaša košarica je prazna
- Naslovnica
- umjetnost
- povijest i teorija umjetnosti
- VIZUALNI TEKST - Studije iz teorije umjetnosti
- alternativna područja
- arhitektura
- audio izdanja
- časopisi
- društvene znanosti
- ekonomija
- enciklopedije / leksikoni / priručnici
- erotika / seks
- hobistika
- humor
- knjige za djecu
- književnost
- lektira
- multimedijalna izdanja
- ostala izdanja
- poklon galerija
- politika
- pomorstvo
- popularna znanost
- povijest
- prirodne znanosti
- publicistika
- religija / mitologija
- rječnici / gramatike / strani jezici
- strane knjige
- stripovi
- tehnika / inženjerstvo / građevina
- turizam
- udžbenici
- udžbenici strukovnih škola i fakulteta
- umjetnost
VIZUALNI TEKST - Studije iz teorije umjetnosti
O knjizi VIZUALNI TEKST - Studije iz teorije umjetnosti
Kada se u jednu znanost uvuče sumnja epistemološkim pitanjem može li u znanostima postojati jedna istina ili svaka paradigma ima svoje istine, onda je to očiti znak da je ta znanost već duboko u disciplinarnoj tranziciji. To pitanje nije mimoišlo ni povijest umjetnosti. Kada takva sumnja dođe u doticaj s nekom od spornih točaka u dominantnoj paradigmi odgovarajuće znanstvene prakse, recimo kao što je kriza interpretacije kada su u pitanju fenomeni suvremene umjetnosti, onda ju se više ne može zanemariti. Proces raspadanja jedinstvenog poimanja znanja (o umjetnosti) koji je pretpostavljao stajalište objektivne istine i njenog "apsolutnog subjekta", označio je ulazak u razdoblje višestrukih preokreta i prijelaza prema mnoštvu jednakovrijednih postupaka, odnosno pluralizmu jezika, modela i umjetničkih praksi. Knjiga Šonje Briski Uzelac vrlo široko postavlja tematske okvire rasprave o teoriji i praksi suvremene umjetnosti, pokazujući kako je i povijest umjetnosti, poput drugih humanističkih i društvenih znanosti, ušla u svoje "post-epistemološko razdoblje" u kojemu se prekoračuju granice njenog matičnog područja, odnosno gubi disciplinarno središte. Ne radi se, dakle, tek o ekscesnim inovacijama i prijelomima, nego o kritičkom napuštanju ranije paradigme znanja čiji putevi sada vode u različitim pravcima, a ponajviše prema referentnom polju kulturalne konstrukcije vizualnosti.
Studije u ovoj knjizi ukazuju na nove paradigme slike koje se konstituiraju kao medijsko proširenje polja vizualnosti, repo-zicionirajući umjetnički objekt prema tekstuatnosti slikovnih iskaza.