- Lista želja
- Prijava
- 0
Košarica Vaša košarica je prazna
- Naslovnica
- umjetnost
- primijenjena umjetnost
- WALTER NEUGEBAUER - RETROSPEKTIVA / RETROSPECTIVE
- alternativna područja
- arhitektura
- audio izdanja
- časopisi
- društvene znanosti
- ekonomija
- enciklopedije / leksikoni / priručnici
- erotika / seks
- hobistika
- humor
- knjige za djecu
- književnost
- lektira
- multimedijalna izdanja
- ostala izdanja
- poklon galerija
- politika
- pomorstvo
- popularna znanost
- povijest
- prirodne znanosti
- publicistika
- religija / mitologija
- rječnici / gramatike / strani jezici
- strane knjige
- stripovi
- tehnika / inženjerstvo / građevina
- turizam
- udžbenici
- udžbenici strukovnih škola i fakulteta
- umjetnost
WALTER NEUGEBAUER - RETROSPEKTIVA / RETROSPECTIVE
O knjizi WALTER NEUGEBAUER - RETROSPEKTIVA / RETROSPECTIVE
Prema crtežu medij stripa može se podijeliti na strip s izrazito stiliziranim, te uglavnom humorističnim i često karikaturalnim obilježjima, i na strip blizak realističnom pristupu likovima i prostoru. S obzirom na neupitnu činjenicu da je Andrija Maurović objavio Vjerenicu mača u listu Oko 1935., što se navodi kao prvi pravi strip hrvatskih autora (scenarij Krešimir Kovačić) u hrvatskoj povijesti stripa, te s obzirom na likovne kvalitete stripa bliskog realističnom pristupu i veličini njegova opusa, on je postao najpoznatije ime hrvatskog stripa. No, podsjetimo na činjenicu da Walter Neugebauer (Tuzla, 28. ožujka 1921. – München, 31. svibnja 1992.) još iste godine, u istom časopisu (sa scenarijem brata Norberta), objavljuje strip Nasredinove pustolovine. Taj strip karikaturalne stilizacije tada je još nespretan u izrazu što opravdava Neugebauerova mladost, ali to je temelj likovnog izraza koji će Walter s godinama razvijati i oplemenjivati, kako u stripu, tako i u animiranom filmu. Doista je nepravedno što je cjelokupni opus Waltera Neugebauera toliko dugo bio zanemaren u javnosti: njegov je opus i utjecaj u povijesti stripa i animiranog filma doista pionirski i nezaobilazan, što je starijim naraštajima čitatelja stripova i gledatelja crtanih filmova i te kako poznato. Stoga Galerija Klovićevi dvori projektom prezentacije izbora djela iz obiteljske ostavštine Waltera Neugebauera, nakon predstavljanja Andrije Maurovića 2007., predstavlja drugu najznačajniju kariku začetnika hrvatske povijesti stripa, onu koja čini značajnu poveznicu hrvatske i američke te globalne popularne kulture.