- Lista želja
- Prijava
- 0
Košarica Vaša košarica je prazna
- Naslovnica
- književnost
- ZABRANJENA BILJEŽNICA
- alternativna područja
- arhitektura
- audio izdanja
- časopisi
- društvene znanosti
- ekonomija
- enciklopedije / leksikoni / priručnici
- erotika / seks
- hobistika
- humor
- knjige za djecu
- književnost
- lektira
- multimedijalna izdanja
- ostala izdanja
- poklon galerija
- politika
- pomorstvo
- popularna znanost
- povijest
- prirodne znanosti
- publicistika
- religija / mitologija
- rječnici / gramatike / strani jezici
- strane knjige
- stripovi
- tehnika / inženjerstvo / građevina
- turizam
- udžbenici
- udžbenici strukovnih škola i fakulteta
- umjetnost

ZABRANJENA BILJEŽNICA
O knjizi ZABRANJENA BILJEŽNICA
Alba de Céspedes (Rim, 1911.) unuka je prvog predsjednika Kubanske republike (1868.) pravnika i zemljoposjednika Carlosa Manuela de Céspedesa, oca nacije. Njezin otac, istog imena kao i djed, bio je diplomat i sam kratko predsjednik Kube (1933.), oženjen za Talijanku Lauru Bertini y Alessandri. Alba s dvadeset godina počinje raditi kao novinarka, a prvijenac "L’anima degli altri" objavljuje 1935.
Za vrijeme rata bila je aktivna u pokretu otpora te je dvaput bila u zatvoru. Do smrti 1997. objavila je dvadesetak knjiga, pisala je prozu, poeziju i dramske tekstove. Godine 1938. roman "Nessuno torna indietro" (Nikome nema povratka, 1941.) doživljava senzacionalan uspjeh, objavljen je u više od 40 izdanja i preveden na više od dvadeset jezika. Drugo njezino slavno djelo opsežan je roman "Na njenoj strani" (Dalla parte di lei, 1949.), objavljen u hrvatskom prijevodu 1960. godine.
Kad je 1952. objavljena "Zabranjena bilježnica", njezin treći i najpopularniji roman, de Céspedes se zlatnim slovima upisuje u povijest talijanske književnosti na čijim će temeljima izrasti recentna talijanska proza.
Napisan u dnevničkoj formi, roman je intimna ispovijest Valerije, supruge, majke i službenice koja živi u Rimu urednim i skromnim građanskim životom. Kada svoje misli i osjećaje počne zapisivati u malu crnu bilježnicu, Valerija ne sluti kako će to postati dnevnik rasapa njezinih iluzija koje je gajila o braku, djeci i krhkom komforu građanskog života.
Majstorski i nevjerojatno moderno ispisan ženski unutarnji monolog polako nam otkriva stvarnu pozadinu ljubavničkih, majčinskih i prijateljskih odnosa iza brižno izgrađene fasade.