- Lista želja
- Prijava
- 0
Košarica Vaša košarica je prazna
- Naslovnica
- književnost
- ŽENA MEDVJED
- alternativna područja
- arhitektura
- audio izdanja
- časopisi
- društvene znanosti
- ekonomija
- enciklopedije / leksikoni / priručnici
- erotika / seks
- hobistika
- humor
- knjige za djecu
- književnost
- lektira
- multimedijalna izdanja
- ostala izdanja
- poklon galerija
- politika
- pomorstvo
- popularna znanost
- povijest
- prirodne znanosti
- publicistika
- religija / mitologija
- rječnici / gramatike / strani jezici
- strane knjige
- stripovi
- tehnika / inženjerstvo / građevina
- turizam
- udžbenici
- udžbenici strukovnih škola i fakulteta
- umjetnost

O knjizi ŽENA MEDVJED
Godine 1542. mlada žena Marguerite de La Rocque prati svog skrbnika na jednoj od prvih francuskih kolonijalnih ekspedicija u Novi svijet. Nakon seksualnog skandala na brodu biva kažnjena i napuštena na nenaseljenom otoku u sjevernom Atlantiku, gdje se suočava s divljim životinjama i vremenskim (ne)prilikama, preživljavajući unatoč svim izgledima. Stoljećima poslije, suvremena spisateljica nailazi na legendu o Ženi Medvjedu i postaje opsjednuta njome, neprestano razmišljajući o mraku, gladi, hladnoći i ženi s puškom odjevenoj u životinjsku kožu.
Pristupajući Marguerite na jedini način koji zna – pisanjem – autorica postaje svjesna vlastitog procesa pisanja: i kao štita od svijeta u kojem živi i kao načina razumijevanja istog. Autoričin život postupno se isprepliće s Margueriteinim, koliko književnom figurom toliko i plodom njezine vlastite mašte. Što više kopa po povijesnim arhivima, to nesigurnija postaje u to tko je zapravo Marguerite bila, kao i u vlastite motive da piše o njoj.
Napisana esejističkim stilom u duhu Marguerite Duras, Žena Medvjed meditacija je o ženskom iskustvu i činu pisanja te priča o preživljavanju – Margueriteina i spisateljičina. Karolina Ramqvist promišlja o tome kako je biti žena koja piše, kao i o tome što je priča i tko je ima pravo ispričati, omogućujući nam istovremeno da sami sudjelujemo u njezinu stvaranju.
Pisanje je ovisnost. Toliko sam puta pročitala tu rečenicu, no tek je sada shvaćam. Ono je bilo izlaz iz svake krize, kako velike tako i male, mamilo me da otkoraknem svaki put kad bih naišla na poteškoću, tako da je nikad ne bih morala riješiti već se samo predati tekstu. Moje je postojanje ovisilo o onoj jarkoj bijeloj svjetlosti koja se može podići iz stranice, no i o saznanju da nikad ne moram sudjelovati, da ne moram egzistirati pod istim groznim uvjetima kao svi drugi ljudi, jer mi, dok god imam pisanje, nitko drugi nikad neće trebati u životu.