- Homepage
- arts
- visual arts
- fine arts - other editions
- ANATOMIJA ZA UMJETNIKE
- comics
- computer science
- current affairs
-
dictionaries / grammars / foreign languages
-
dictionaries
- croatian dictionaries
- czech dictionaries
- dictionary of art
- english dictionaries
- french dictionaries
- german dictionaries
- greek dictionaries
- italian dictionaries
- latin dictionaries
- polish dictionaries
- portuguese dictionaries
- romanian dictionaries
- russian dictionaries
- spanish dictionaries
- slovak dictionaries
- slovenian dictionaries
- foreign languages
- grammar
-
dictionaries
- economics
- gifts
- encyclopedia / handbooks
- erotica / sex
- history
- hobbies
- humour
- literature
- magazines
- maritime affairs
- multimedia publications
- natural science
- other editions
- politics
- popular science
-
reading
- 1st grade of elementary school
- 2nd grade of elementary school
- 3rd grade of elementary school
- 4th grade of elementary school
- 5th grade of elementary school
- 6th grade of elementary school
- 7th grade of elementary school
- 8th grade elementary school
- 1st grade of high school
- 2nd grade of high school
- 3rd grade of high school
- 4th grade of high school
- religion / mythology
- social sciences
- technology / engineering / construction
- textbooks
- textbooks of vocational schools and faculties
- tourism
- travel-records

ANATOMIJA ZA UMJETNIKE
About the book ANATOMIJA ZA UMJETNIKE
Likovnom umjetniku ljudsko tijelo predstavlja prvenstveno prizor i njegovo oko ispituje što se sve može otkriti na tom tijelu. U mojim anatomskim istraživanjima nisu bila presudna medicinska, već umjetnička gledišta. Stoga je moj osnovni zadatak bio upoznati i što vjernije prikazati mišićni sustav i kostur, koji prilikom funkcioniranja najviše utječu na promjenu oblika površine tijela. Znanja o srcu, plućima, jetri i sličnom pridonose obogaćenju opće kulture, ali ne i razvijanju umjetničkog načina promatranja. Budući da je ovo djelo prije svega namijenjeno likovnim umjetnicima, nećemo se uopće baviti unutarnjim organima. Na crtežima se splet površinskih krvnih žila vidi samo djelomično. Međutim, budući da su razlike među ljudima veoma velike, prikazivanje krvnih žila, po našem mišljenju, treba prepustiti individualnom promatranju i procjenjivanju.
Kostur i mišićni sustav čovjeka u prostoru se pojavljuju kao složen sustav, a pritom i najmanja kretnja utječe gotovo na cjelokupnost te »građevine«, mijenja njezine oblike i ravnotežu, kao i strukturu gibanja. Prihvaćajući takav logočni redoslijed, nastojao sam da se doživljavanje cjelovite slike ljudskog tijela, čak i prilikom opisivanja detalja, ni u čemu ne poremeti. Nisam koristio fotografije budući da su one snimljene bezosjećajnim aparatom te nisu u stanju dati sliku stvorenu pod utjecajem naše svijesti, to jest, ne mogu istaknuti bitne karakteristike i pritom potisnuti nevažne pojedinosti.