- Lista želja
- Prijava
- 0
Košarica Vaša košarica je prazna
- Naslovnica
- umjetnost
- likovna umjetnost
- likovna umjetnost - ostala izdanja
- ANATOMIJA ZA UMJETNIKE
- alternativna područja
- arhitektura
- audio izdanja
- časopisi
- društvene znanosti
- ekonomija
- enciklopedije / leksikoni / priručnici
- erotika / seks
- hobistika
- humor
- knjige za djecu
- književnost
- lektira
- multimedijalna izdanja
- ostala izdanja
- poklon galerija
- politika
- pomorstvo
- popularna znanost
- povijest
- prirodne znanosti
- publicistika
- religija / mitologija
- rječnici / gramatike / strani jezici
- strane knjige
- stripovi
- tehnika / inženjerstvo / građevina
- turizam
- udžbenici
- udžbenici strukovnih škola i fakulteta
- umjetnost

ANATOMIJA ZA UMJETNIKE
O knjizi ANATOMIJA ZA UMJETNIKE
Likovnom umjetniku ljudsko tijelo predstavlja prvenstveno prizor i njegovo oko ispituje što se sve može otkriti na tom tijelu. U mojim anatomskim istraživanjima nisu bila presudna medicinska, već umjetnička gledišta. Stoga je moj osnovni zadatak bio upoznati i što vjernije prikazati mišićni sustav i kostur, koji prilikom funkcioniranja najviše utječu na promjenu oblika površine tijela. Znanja o srcu, plućima, jetri i sličnom pridonose obogaćenju opće kulture, ali ne i razvijanju umjetničkog načina promatranja. Budući da je ovo djelo prije svega namijenjeno likovnim umjetnicima, nećemo se uopće baviti unutarnjim organima. Na crtežima se splet površinskih krvnih žila vidi samo djelomično. Međutim, budući da su razlike među ljudima veoma velike, prikazivanje krvnih žila, po našem mišljenju, treba prepustiti individualnom promatranju i procjenjivanju.
Kostur i mišićni sustav čovjeka u prostoru se pojavljuju kao složen sustav, a pritom i najmanja kretnja utječe gotovo na cjelokupnost te »građevine«, mijenja njezine oblike i ravnotežu, kao i strukturu gibanja. Prihvaćajući takav logočni redoslijed, nastojao sam da se doživljavanje cjelovite slike ljudskog tijela, čak i prilikom opisivanja detalja, ni u čemu ne poremeti. Nisam koristio fotografije budući da su one snimljene bezosjećajnim aparatom te nisu u stanju dati sliku stvorenu pod utjecajem naše svijesti, to jest, ne mogu istaknuti bitne karakteristike i pritom potisnuti nevažne pojedinosti.