- Homepage
- natural science
- ARHITEKTURA PRIRODE - nastanak i razvoj umijeu2020a graĐenja od prapou045fetaka do pojave u045fovjeka
- comics
- computer science
- current affairs
-
dictionaries / grammars / foreign languages
-
dictionaries
- croatian dictionaries
- czech dictionaries
- dictionary of art
- english dictionaries
- french dictionaries
- german dictionaries
- greek dictionaries
- italian dictionaries
- latin dictionaries
- polish dictionaries
- portuguese dictionaries
- romanian dictionaries
- russian dictionaries
- spanish dictionaries
- slovak dictionaries
- slovenian dictionaries
- foreign languages
- grammar
-
dictionaries
- economics
- gifts
- encyclopedia / handbooks
- erotica / sex
- history
- hobbies
- humour
- literature
- magazines
- maritime affairs
- multimedia publications
- natural science
- other editions
- politics
- popular science
-
reading
- 1st grade of elementary school
- 2nd grade of elementary school
- 3rd grade of elementary school
- 4th grade of elementary school
- 5th grade of elementary school
- 6th grade of elementary school
- 7th grade of elementary school
- 8th grade elementary school
- 1st grade of high school
- 2nd grade of high school
- 3rd grade of high school
- 4th grade of high school
- religion / mythology
- social sciences
- technology / engineering / construction
- textbooks
- textbooks of vocational schools and faculties
- tourism
- travel-records

ARHITEKTURA PRIRODE - nastanak i razvoj umijeu2020a graĐenja od prapou045fetaka do pojave u045fovjeka
About the book ARHITEKTURA PRIRODE - nastanak i razvoj umijeu2020a graĐenja od prapou045fetaka do pojave u045fovjeka
Autor kao da je stvorio pregled i izvor građe za ideju koja je vodila arhitekte organske orijentacije. Perspektiva otkrivanja smisla i svrhovitosti postala je važna ideja moderne umjetnosti. Pojavljuje se, na razne načine, oslobođena usporedbe sa stvaralačkom snagom prirode, kao temeljno pitanje arhitekture i poslije Sullivana i Wrighta i organskog pristupa arhitekturi. Kahn ga je formulirao u rečenici - što stvar (koju projektiram) treba biti? Aldo van Aick u pitanju - za koga projektiramo i zašto? itd.
Zanimljivo je spomenuti da se ideal stvaranja na način prirode pojavio neovisno o ideji organske arhitekture i u modernom kiparstvu. Izrekao ga je Brancusi potaknut ljepotom oblika koje stvara priroda. Oblici koji se nalaze u prirodi i njihovi odnosi mogu se i oponašati i interpretirati. Iz njih se izravno može učiti oblikovanje i kompozicija. Prikaz oblika koje nalazimo u prirodi daje nam mogućnost da usporedimo ljepotu tog organskog svijeta s ljepotom oblika u umjetnosti. Upravo je moderna umjetnost otvorila put prepoznavanju srodnosti apstraktnih struktura umjetnosti i prirode. Razvijen je novi senzibilitet. U knjizi koja je pred nama građa je sređena u prikaz u kojemu prirodne oblike možemo promatrati mjerilima umjetnosti. Pritom se može govoriti o teoriji arhitekture ili teoriji arhitekture prirode ili umijeću građenja u prirodi. Landgrebe je rekao da je teorija umjetnosti teorija poesisa - teorija spravljanja umjetničkog djela.
Ovdje je riječ o teorijskim mjerilima ili recimo filtru, kroz koji gledamo prirodne oblike. Takvo je promatranje izvanredan i neusporediv poticaj.