- Homepage
- social sciences
- philosophy
- ESTETIKA - TEORIJA FORMATIVNOSTI
- comics
- computer science
- current affairs
-
dictionaries / grammars / foreign languages
-
dictionaries
- croatian dictionaries
- czech dictionaries
- dictionary of art
- english dictionaries
- french dictionaries
- german dictionaries
- greek dictionaries
- italian dictionaries
- latin dictionaries
- polish dictionaries
- portuguese dictionaries
- romanian dictionaries
- russian dictionaries
- spanish dictionaries
- slovak dictionaries
- slovenian dictionaries
- foreign languages
- grammar
-
dictionaries
- economics
- gifts
- encyclopedia / handbooks
- erotica / sex
- history
- hobbies
- humour
- literature
- magazines
- maritime affairs
- multimedia publications
- natural science
- other editions
- politics
- popular science
-
reading
- 1st grade of elementary school
- 2nd grade of elementary school
- 3rd grade of elementary school
- 4th grade of elementary school
- 5th grade of elementary school
- 6th grade of elementary school
- 7th grade of elementary school
- 8th grade elementary school
- 1st grade of high school
- 2nd grade of high school
- 3rd grade of high school
- 4th grade of high school
- religion / mythology
- social sciences
- technology / engineering / construction
- textbooks
- textbooks of vocational schools and faculties
- tourism
- travel-records

About the book ESTETIKA - TEORIJA FORMATIVNOSTI
Umjesto da se dugo zadržava na jednoj te istoj kritici croceovske estetike, ova je knjiga odmah prešla na sam predmet predlažući, umjesto croceovskih načela intuicije i izražaja, estetiku proizvođenja i formativnosti. Bilo je vrijeme da se u umjetnosti više stavi naglasak na pravljenje nego na motrenje. Ako se ova teorija, unatoč nezgrapnosti izraza, radije nazivala «estetika formativnosti» a ne «estetika forme», to se dogodilo ponajprije iz dva razloga. Prije svega stoga što izraz «forma», zbog mnogostrukosti svojih značenja, postaje na koncu dvosmislen te riskira da se prikaže kao jednostavna opreka «materije» ili «sadržaja», dozivajući tako vexala quaestio formalizma i isticanja sadržaja, dok se formu ovdje shvaća kao nešto živo što živi vlastitim životom i stoje obdareno unutarnjom zakonitošću: cjelokupnost neponovljiva u svojoj po-jedinačnosti, neovisna u svojoj samostalnosti, egzemplarna u svojoj vrijednosti, zatvorena i ujedno otvorena u svojoj definiranosti koja obuhvaća neko beskonačno, savršena u harmoniji i jedinstvu svoga zakona skladnosti, cjelovita u uzajamnom podudaranju između dijelova i cjeline. Kao drugo, da se odmah jasno osvijetli dinamički karakter forme, na čiju bit spada to daje rezultat, štoviše uspjeh nekog «procesa» oblikovanja, budući da se formu može vidjeti kao takvu jedino ako je se zapazi u činu dovršenja, te ujedno uključivanja, kretanja proizvođenja koje u njoj dolazi do dovršenja i postiže vlastiti uspjeh. (...)