- Homepage
- social sciences
- social sciences - various
- FEMINISTIČKA LIKOVNA KRITIKA I TEORIJA LIKOVNIH UMJETNOSTI - izabrani tekstovi
- comics
- computer science
- current affairs
-
dictionaries / grammars / foreign languages
-
dictionaries
- croatian dictionaries
- czech dictionaries
- dictionary of art
- english dictionaries
- french dictionaries
- german dictionaries
- greek dictionaries
- italian dictionaries
- latin dictionaries
- polish dictionaries
- portuguese dictionaries
- romanian dictionaries
- russian dictionaries
- spanish dictionaries
- slovak dictionaries
- slovenian dictionaries
- foreign languages
- grammar
-
dictionaries
- economics
- gifts
- encyclopedia / handbooks
- erotica / sex
- history
- hobbies
- humour
- literature
- magazines
- maritime affairs
- multimedia publications
- natural science
- other editions
- politics
- popular science
-
reading
- 1st grade of elementary school
- 2nd grade of elementary school
- 3rd grade of elementary school
- 4th grade of elementary school
- 5th grade of elementary school
- 6th grade of elementary school
- 7th grade of elementary school
- 8th grade elementary school
- 1st grade of high school
- 2nd grade of high school
- 3rd grade of high school
- 4th grade of high school
- religion / mythology
- social sciences
- technology / engineering / construction
- textbooks
- textbooks of vocational schools and faculties
- tourism
- travel-records
FEMINISTIČKA LIKOVNA KRITIKA I TEORIJA LIKOVNIH UMJETNOSTI - izabrani tekstovi
About the book FEMINISTIČKA LIKOVNA KRITIKA I TEORIJA LIKOVNIH UMJETNOSTI - izabrani tekstovi
lako se često promatraju odvojeno, feministička umjetnost, feministička likovna kritika, te feministička kritika povijest umjetnosti, tri su usko povezane aktivnosti na kojima počiva radikalna, ženska intervencija u suvremenu likovnu kulturu Zapada. Njezine početke bilježimo već sredinom šezdesetih godina kroz niz pojedinačnih, usamljenih pokušaja kritike načina produkcije, distribucije i interpretacije ženske umjetnosti unutar dominantno muške, patrijarhalne kulture. Zahvaljujući "privilegiji" svoje, tada potpuno marginalne pozicije, u kojoj - budući da nije bila pitanje izbora, nego odraz stanja stvari -nija bilo ničeg romantičnoga, feministička umjetnost je morala sama stvoriti svoju receptivnu infrastrukturu: pronaći alternativne načine izlaganja i distribucije umjetničkog djela, razviti metode likovno-kritičarskog pristupa, te postupno izboriti i mjesto u povijesti umjetnosti kao "području od ideološko-strateške važnosti" za stvarnu i bitnu intervenciju u dominantnu, visoku kulturu Zapada. Sezdeste godine bile su tako vrijeme razvijanja alternativnih strategija, sedamdesete razdoblje naglašenog političkog angažmana feminističke umjetnosti, prvih značajnijih primjera šire afirmacije feminističke likovne kritike i sazrijevanja teorijskih polazišta s kojih će se u narednim desetljećima poduzeti radikalna feministička kritika institucija - od umjetničkih do akademskih, osamdesete i devedesete godine donijele su drastične promjene. Zahvaljujući u velikoj mjeri trijumfu postmodernizma i njegovoj, makar i prividnoj, otvorenosti za alternativne pristupe i kritičko promišljanje bitnih odrednica suvremene kulture, svi oblici radikalne, ženske kritike svijeta umjetnosti uključeni su u središnji tok likovnih zbivanja.