- Homepage
- social sciences
- museology
- GIOVANNI BATTISTA PIRANESI
- comics
- computer science
- current affairs
-
dictionaries / grammars / foreign languages
-
dictionaries
- croatian dictionaries
- czech dictionaries
- dictionary of art
- english dictionaries
- french dictionaries
- german dictionaries
- greek dictionaries
- italian dictionaries
- latin dictionaries
- polish dictionaries
- portuguese dictionaries
- romanian dictionaries
- russian dictionaries
- spanish dictionaries
- slovak dictionaries
- slovenian dictionaries
- foreign languages
- grammar
-
dictionaries
- economics
- gifts
- encyclopedia / handbooks
- erotica / sex
- history
- hobbies
- humour
- literature
- magazines
- maritime affairs
- multimedia publications
- natural science
- other editions
- politics
- popular science
-
reading
- 1st grade of elementary school
- 2nd grade of elementary school
- 3rd grade of elementary school
- 4th grade of elementary school
- 5th grade of elementary school
- 6th grade of elementary school
- 7th grade of elementary school
- 8th grade elementary school
- 1st grade of high school
- 2nd grade of high school
- 3rd grade of high school
- 4th grade of high school
- religion / mythology
- social sciences
- technology / engineering / construction
- textbooks
- textbooks of vocational schools and faculties
- tourism
- travel-records

GIOVANNI BATTISTA PIRANESI
About the book GIOVANNI BATTISTA PIRANESI
Giovanni Battista Piranesi (1720.-1778.) bio je suvremenik, ali ne i adept klasicizma. Kao interpret klasičnih starina, najplodotvorniji u europskoj umjetnosti, nije mogao da je i htio izbjeći diktat motiva jer bi izdao svoj temeljni ideal -evokaciju duha antike - ali je u svom stvaralaštvu zorno pokazivao evoluciju individualna stila: od lista do lista on prevladava slobodan i pokrenut grafijski sustav rokokoa, da bi u nekim ostvarenjima dosegao sklad i strogost klasicizma.
Ne radi se ovdje samo o unutarnjem emotivnom opredjeljenju, nego i o svjesnom usvajanju nekih programskih zasada tada aktualnog prosvjetiteljstva koje žive u njegovim agregacijama u onodobnim internacionalnim umjetničkim kolonijama u Rimu i Winckelmannovim ideacijama u njemačkom kulturnom krugu do neopaladijanizma u Engleskoj i već zrelom stilu u Francuskoj. Napokon: Piranesi u svom djelu Trofei di Ottaviano Augusta objavljuje 1753. novu interpretaciju antike u kojoj je klasicizam dobio jedan od najvažnijih prologa. Neke Piranesijeve gravire, međutim, ogledni su primjerci antiklasičnosti, individualizma koji trijumfira u slobodnoj i osobnoj primjeni barokne sintakse. Između baroka i klasicizma dogodile su se invencije koje se najispravnije identificiraju sintagmom romantični klasicizam.