- Homepage
- current affairs
- IDENTITET, TEKST, NACIJA
- comics
- computer science
- current affairs
-
dictionaries / grammars / foreign languages
-
dictionaries
- croatian dictionaries
- czech dictionaries
- dictionary of art
- english dictionaries
- french dictionaries
- german dictionaries
- greek dictionaries
- italian dictionaries
- latin dictionaries
- polish dictionaries
- portuguese dictionaries
- romanian dictionaries
- russian dictionaries
- spanish dictionaries
- slovak dictionaries
- slovenian dictionaries
- foreign languages
- grammar
-
dictionaries
- economics
- gifts
- encyclopedia / handbooks
- erotica / sex
- history
- hobbies
- humour
- literature
- magazines
- maritime affairs
- multimedia publications
- natural science
- other editions
- politics
- popular science
-
reading
- 1st grade of elementary school
- 2nd grade of elementary school
- 3rd grade of elementary school
- 4th grade of elementary school
- 5th grade of elementary school
- 6th grade of elementary school
- 7th grade of elementary school
- 8th grade elementary school
- 1st grade of high school
- 2nd grade of high school
- 3rd grade of high school
- 4th grade of high school
- religion / mythology
- social sciences
- technology / engineering / construction
- textbooks
- textbooks of vocational schools and faculties
- tourism
- travel-records
IDENTITET, TEKST, NACIJA
About the book IDENTITET, TEKST, NACIJA
U početku bijaše slučaj! I (sretni) slučaj nalazi se u korijenu ove knjige. Doduše, kaže se da slučaj nije ništa drugo nego očitovanje nužnosti. »Moj slučaj« na najljepši mogući način potvrđuje ovu konstataciju da se u našem svijetu ništa ne događa samo od sebe, preko noći. Tako i »moj slučaj« ima svoju pretpovijest. A ta pretpovijest i više je nego jednostavna: između 1979- i 1991- godine marno sam predavao makedonsku književnost i kulturu studentima Pedagoškog/Filozofskog fakulteta u Osijeku (i nekim drugim studentima na nekim drugim fakultetima), otkrivao sam im uz povijest te književnosti i čitav niz traumatičnih mjesta političke povijesti makedonske nacije, sustavno pisao o makedonskim »temama i dilemama«, koje su prije publiciranja prošle seminarsku provjeru. Neke od tih interpretacija makedonskih »tema i dilema« bile su u to vrijeme prilično heretične, pa je početkom devedesetih Nataša Avramovska, iznimno pažljiva čitateljica mojih tekstova, rezignirano zaključila da će korektnija recepcija »mojih čitanja« makedonske književnosti morati pričekati neka »sretnija« vremena.
I vjerojatno da nam se nisu dogodile »lude« devedesete moje bavljenje makedonskom književnošću ne bi ni na koji način izlazilo iz uobičajenog akademskog okvira — država me plaća da čitam tuđe knjige/tekstove i da studentima tumačim to što sam pročitao! Taj prešutni trgovački aranžman između države i profesora nije predmnijevao i obvezu profesora da i piše o tome što čita i što na predavanjima i seminarima prenosi studentima.