- Homepage
- social sciences
- pedagogy
- KAKAV ODGOJ ŽELIMO?
- comics
- computer science
- current affairs
-
dictionaries / grammars / foreign languages
-
dictionaries
- croatian dictionaries
- czech dictionaries
- dictionary of art
- english dictionaries
- french dictionaries
- german dictionaries
- greek dictionaries
- italian dictionaries
- latin dictionaries
- polish dictionaries
- portuguese dictionaries
- romanian dictionaries
- russian dictionaries
- spanish dictionaries
- slovak dictionaries
- slovenian dictionaries
- foreign languages
- grammar
-
dictionaries
- economics
- gifts
- encyclopedia / handbooks
- erotica / sex
- history
- hobbies
- humour
- literature
- magazines
- maritime affairs
- multimedia publications
- natural science
- other editions
- politics
- popular science
-
reading
- 1st grade of elementary school
- 2nd grade of elementary school
- 3rd grade of elementary school
- 4th grade of elementary school
- 5th grade of elementary school
- 6th grade of elementary school
- 7th grade of elementary school
- 8th grade elementary school
- 1st grade of high school
- 2nd grade of high school
- 3rd grade of high school
- 4th grade of high school
- religion / mythology
- social sciences
- technology / engineering / construction
- textbooks
- textbooks of vocational schools and faculties
- tourism
- travel-records

KAKAV ODGOJ ŽELIMO?
About the book KAKAV ODGOJ ŽELIMO?
Na početku 21. stoljeća svijet je suočen s mnoštvom složenih i često proturječnih izazova. Škola i odgoj nisu, međutim, pošteđeni teškoća kroz koje suvremena društva prolaze. Za što i kako mlade odgajati - to je vjerojatno jedno od najtežih pitanja koje mora postaviti svatko tko se bavi odgojem i obrazovanjem. No odgovor na to pitanje uvelike ovisi o tomu kakav život želimo i za koje vrijednosti vrijedi odgajati. U ovoj knjizi Hartmut von Hentig izlaže kritici, pored ostalog, zablude onih koji misle da ispitima znanja i obrazovnim standardima rješavaju temeljna pitanja odgoja mladih za život u 21. stoljeću.
Iz knjige
Današnji pedagozi uistinu moraju biti vrlo robusni ljudi - ne prije svega zbog današnje djece, nego stoga što javnost donosi tako proturječne prosudbe, optužuje, posvuda postavlja zahtjeve kad je riječ o učiteljima i učenju. (...)
Rezultat toga su učitelji koji očajavaju, ljutiti roditelji, ravnodušni ili cinični, te posve otuđeni učenici ili pak oni koji su prilagođeni u razmjerima koji nas dovode do očaja. U takvom položaju nitko se ne bi trebao pojaviti s masterplanom niti se nadati da će s ovim ili onim zahtjevom nešto poboljšati. Onaj tko želi pomoći mora uspostaviti smirenje tako što će zadaće učiniti preglednima i staviti ih na raspolaganje a da ih pritom ne smanjuje niti objašnjava. Taj netko mora, nakon što odbaci ugrožavajuće zahtjeve, omogućiti razumnu samoprocjenu i pouzdanje. Kao i u vezi s "kreativnosti" ili "multikulturalnosti" odnosno "sposobnosti uporabe medija", za što se škola mora pobrinuti, i u vezi s "odgojem vrijednosti" ponajprije se mora provesti nešto poput demistifikacije i otrežnjenja.
Riječ je o prastaroj stvari: mladi ljudi moraju spoznati valjanost vrijednosti koje im mi predlažemo. Oni moraju osvijestiti vrijednosti putem iskustva.
O autoru
Hartmut von Hentig (r. 1925.) profesor je emeritus pedagogije Sveučilišta u Bielefeldu. Bio je znanstveni voditelj poznate Eksperimentalne škole (Laborschule) u Bielefeldu. Von Hentiga smatraju vodećim suvremenim njemačkim pedagoškim misliocem.