KAKAV ODGOJ ŽELIMO?
O knjizi KAKAV ODGOJ ŽELIMO?
Na početku 21. stoljeća svijet je suočen s mnoštvom složenih i često proturječnih izazova. Škola i odgoj nisu, međutim, pošteđeni teškoća kroz koje suvremena društva prolaze. Za što i kako mlade odgajati - to je vjerojatno jedno od najtežih pitanja koje mora postaviti svatko tko se bavi odgojem i obrazovanjem. No odgovor na to pitanje uvelike ovisi o tomu kakav život želimo i za koje vrijednosti vrijedi odgajati. U ovoj knjizi Hartmut von Hentig izlaže kritici, pored ostalog, zablude onih koji misle da ispitima znanja i obrazovnim standardima rješavaju temeljna pitanja odgoja mladih za život u 21. stoljeću.
Iz knjige
Današnji pedagozi uistinu moraju biti vrlo robusni ljudi - ne prije svega zbog današnje djece, nego stoga što javnost donosi tako proturječne prosudbe, optužuje, posvuda postavlja zahtjeve kad je riječ o učiteljima i učenju. (...)
Rezultat toga su učitelji koji očajavaju, ljutiti roditelji, ravnodušni ili cinični, te posve otuđeni učenici ili pak oni koji su prilagođeni u razmjerima koji nas dovode do očaja. U takvom položaju nitko se ne bi trebao pojaviti s masterplanom niti se nadati da će s ovim ili onim zahtjevom nešto poboljšati. Onaj tko želi pomoći mora uspostaviti smirenje tako što će zadaće učiniti preglednima i staviti ih na raspolaganje a da ih pritom ne smanjuje niti objašnjava. Taj netko mora, nakon što odbaci ugrožavajuće zahtjeve, omogućiti razumnu samoprocjenu i pouzdanje. Kao i u vezi s "kreativnosti" ili "multikulturalnosti" odnosno "sposobnosti uporabe medija", za što se škola mora pobrinuti, i u vezi s "odgojem vrijednosti" ponajprije se mora provesti nešto poput demistifikacije i otrežnjenja.
Riječ je o prastaroj stvari: mladi ljudi moraju spoznati valjanost vrijednosti koje im mi predlažemo. Oni moraju osvijestiti vrijednosti putem iskustva.
O autoru
Hartmut von Hentig (r. 1925.) profesor je emeritus pedagogije Sveučilišta u Bielefeldu. Bio je znanstveni voditelj poznate Eksperimentalne škole (Laborschule) u Bielefeldu. Von Hentiga smatraju vodećim suvremenim njemačkim pedagoškim misliocem.