- Homepage
- social sciences
- KINEMATIČKI NAČIN PROIZVODNJE - Ekonomija pažnje i društvo spektakla
- comics
- computer science
- current affairs
-
dictionaries / grammars / foreign languages
-
dictionaries
- croatian dictionaries
- czech dictionaries
- dictionary of art
- english dictionaries
- french dictionaries
- german dictionaries
- greek dictionaries
- italian dictionaries
- latin dictionaries
- polish dictionaries
- portuguese dictionaries
- romanian dictionaries
- russian dictionaries
- spanish dictionaries
- slovak dictionaries
- slovenian dictionaries
- foreign languages
- grammar
-
dictionaries
- economics
- gifts
- encyclopedia / handbooks
- erotica / sex
- history
- hobbies
- humour
- literature
- magazines
- maritime affairs
- multimedia publications
- natural science
- other editions
- politics
- popular science
-
reading
- 1st grade of elementary school
- 2nd grade of elementary school
- 3rd grade of elementary school
- 4th grade of elementary school
- 5th grade of elementary school
- 6th grade of elementary school
- 7th grade of elementary school
- 8th grade elementary school
- 1st grade of high school
- 2nd grade of high school
- 3rd grade of high school
- 4th grade of high school
- religion / mythology
- social sciences
- technology / engineering / construction
- textbooks
- textbooks of vocational schools and faculties
- tourism
- travel-records
KINEMATIČKI NAČIN PROIZVODNJE - Ekonomija pažnje i društvo spektakla
About the book KINEMATIČKI NAČIN PROIZVODNJE - Ekonomija pažnje i društvo spektakla
Kinematografija je paradigmatski primjer toga kako kapital konstruira čin gledanja kao produktivni rad. Jonathan Beller izvodi taj zaključak istražujući filmske inovacije protekloga stoljeća, od revolucionarne sovjetske kinematografije i biheviorizma preko psihoanalize do suvremenog hollywoodskog filma te donosi analizu industrijalizacije percepcije s kojom živimo sve do danas.
Na temelju odabranog niza filmova snimljenih nakon 1920-ih godina, Beller tvrdi da kapital – kroz kinematografiju – prvo uspostavlja a potom pretpostavlja čin gledanja kao djelatnost koja stvara vrijednost. Kinematografija kao prva kristalizacija novog medijskog poretka i sama je, tvrdi Beller, apstrakcija procesa proizvodnje na tekućoj vrpci: dok su tvornički radnici izvodili predviđeni niz fizičkih postupaka nad pokretnim objektima kako bi proizveli neku robu, gledatelji u kinu izvode predviđeni niz vizualnih postupaka nad pokretnim montažnim objektima kako bi proizveli sliku.
Beller svoj argument razvija tako što ističe različite filmske i tekstualne inovacija prošloga stoljeća: uz ostale, to su pojmovlje i postupci revolucionarne sovjetske kinematografije, biheviorizma, taylorizma, psihoanalize i suvremenog hollywoodskog filma. Zatim analizira ono za što će ustvrditi da čini globalnu industrijalizaciju percepcije koja danas djeluje kao osnova ne samo specifičnih društvenih funkcija novih medija, nego i nasilnog i hijerarhijskog globalnog društva.
Kreativno prožimajući marksizam, psihoanalizu i teoriju filma, Jonathan Beller na divan, koristan i originalan način poima novonastale nematerijalne aspekte kapitalističke proizvodnje i kontrole.
– Michael Hardt, Sveučilište Duke, koautor teorijskih bestselera Imperij i Mnoštvo
Jonathan Beller je profesor engleskog jezika i humanističkih znanosti na Institutu Pratt u Sjedinjenim Državama.